ممنوعیت اختصاص غرفه به مسلمانان در نمایشگاه مذهبی هند

تاجران مسلمان از برپا کردن غرفه‌های تجاری خود در نمایشگاه مذهبی شهر «مانگالورو» در منطقه ایالت «کارناتاکا» هند محروم شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « kmsnews»، تاجران مسلمان از برپا کردن غرفه‌های تجاری خود در نمایشگاه مذهبی شهر «مانگالورو» در منطقه ایالت «کارناتاکا» هند محروم شده اند.

«ماهوتساوا» یک نمایشگاه مذهبی است که بازه زمانی 14 تا 19 دسامبر (14 تا 28 آذر) در محل معبد «آنانتا» در شهر مانگالورو برگزار می‌شود.

مدیریت معبد قبلا فرآیند غرفه‌سازی را تکمیل کرده است، و گزارش شده است که به تاجران مسلمان اجازه داده نشده است تا غرفه‌ای در این نمایشگاه داشته باشند.

فروشندگان مسلمان گفته اند که به آنها دستور داده شده است که اگر می‌خواهند تبلیغات تجاری خود را انجام دهند، غرفه هایی به نام هندوها تهیه کنند.

در همین حال، اتحادیه فروشندگان خیابانی از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده و از دولت و بخشداری خواسته است تا به این موضوع رسیدگی کنند.

این اتحادیه تاکید کرد که تاجران مسلمان در این نمایشگاه اجازه انجام فعالیت‌های تجاری ندارند و این مصداق بارز تبعیض و نقض قوانین است.

جامعه تجاری تا کنون غرفه های خود را در خیابان عمومی روبروی معبد برپا می‌کردند.کردند؛ اما فروشندگان مسلمان گفته اند که از سال گذشته اجازه کسب و کار به آنها داده نشده است.

اتحادیه فروشندگان خیابانی همچنین استدلال کرده است که این نمایشگاه‌های مذهبی وسیله ای برای تاجران مسلمان است تا از این راه امرار معاش کنند اما اکنون به طور ناعادلانه‌ای اجازه کار به آنها داده نمی‌شود.

این اتحادیه با محکوم کردن این شیوه خواستار رسیدگی فوری و اختصاص دادن غرفه‌های ویژه به تاجران مسلمان شد.

کد خبر 1737934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha