خراسان شمالی میزبان سه شهید گمنام شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از میزبانی این استان برای سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

مهدی الهی راد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد:  امروز ۱۹ آذر ماه پیکر سه شهید از فرودگاه مشهد تحویل گرفته و به فاروج منتقل و مراسم استقبال از شهدا و وداع برگزار می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه‌هایی در راستای مراسم استقبال و تشییع سه شهید گمنام برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

الهی راد ادامه داد: مراسم تشییع هر سه شهید در خراسان شمالی برگزار و سپس یکی از آن‌ها در شهر شیروان به خاک سپرده می‌شود و دو شهید دیگر به تهران منتقل و در آنجا برای خاک‌سپاری آنها تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: در روز دوشنبه پیکر شهدا از فاروج به اسفراین، در روز سه شنبه از اسفراین به جاجرم، در روز چهارشنبه از جاجرم به گرمه، در روز پنج شنبه از گرمه به راز و جرگلان، در روز جمعه از راز و جرگلان به مانه و سملقان منتقل می‌شود و مراسم استقبال و شب وداع در این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

الهی راد گفت: در روز شنبه هفته آینده پیکر شهدا به بجنورد منتقل و مراسم استقبال برگزار شده سپس یکی از پیکرها روز یک شنبه برای خاک‌سپاری به شیروان منتقل می‌شود که مراسم شب وداع نیز در دو شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۸ نقطه خراسان شمالی شهید گمنام تدفین شده که تعداد شهدای گمنام به خاک سپرده شده در این استان ۷۲ شهید است.

کد خبر 1738110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha