نقش مساجد در تحقق فرهنگ دینی در جامعه مهم است

فرماندار میاندوآب گفت: عدم توجه به مساجد نوعی ناسپاسی محسوب می شود و از جمله فرصت های مهمی که فرهنگ دینی را در جامعه گسترش می دهد، مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در سفر یک روزه خود با کاروان فاطمی، صبح امروز، یکشنبه با محمدرضا رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا رضایی، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در این دیدار گفت:  عدم توجه به مساجد نوعی ناسپاسی محسوب می شود و از جمله فرصت های مهمی که فرهنگ دینی را را در جامعه گسترش می دهد، مساجد هستند.

وی افزود: برنامه ریزی های مناسبی برای رشد کانون های مساجد انجام گرفته است، زیرا این کانونها می توانند نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی داشته باشند.

رضایی ادامه داد: امیدواریم امسال اقدامات اساسی در راستای حمایت از هنرمندان و فعالیت های فرهنگی و هنری در بخش های مختلف صورت گیرد.

وی برگزاری نشست های صمیمی بین ارگان های دخیل در مساجد، شناسایی و تجلیل از کانون های برتر شهرستان ها را از جمله دیگر پیشنهادات خود عنوا کرد.

رضایی همچنین گفت: در آستانه انتخابات هستیم و کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند در افزایش مشارکت و انتخاب اصلح انتخابات تاثیر بسزایی داشته باشند.

نقش مساجد در تحقق فرهنگ دینی در جامعه مهم است

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی نیز در ابتدای این دیدار گفت: در سطح استان هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که از این تعداد تقریبا ۳۰۰ مورد آن در شهرستان میاندوآب است که این موضع نشان می دهد که این شهرستان دومین شهر در حوزه مسجد و کانون است.

وی افزود: همچنین سند جامع مساجد در حال تدوین است که در این سند کانون های فرهنگی و هنری به عنوان دستیار فرهنگی مسجد معرفی شدند که در این راستا فعالیت ها هم گسترده خواهد شد.

رضایی هدف اصلی برنامه ها در ستاد را مساجد عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این است که بتوانیم موضوع نهضت بازگشت به مسجد که مورد تاکید دولت است را به سرانجام برسانیم و اصلا دنبال مطرح کردن نام کانون نیستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در اجرای برنامه ها باید ذائقه دهه ۸۰ و  ۹۰ ها را بشناسیم و اگر نشناسیم باعث رکود در برنامه ها خواهد شد.

وی  گفت: موضوع دیگر که در ستاد انجام گرفته مسئله سطح بندی کانون ها بوده است که در این راستا بیش از ۱۸۰ کانون فرهنگی و هنری استان مجری برنامه اوقات فراغت بودند که ۷ الی ۱۰ هزار نوجوان تحت تاثیر این برنامه ها بوده است.

نقش مساجد در تحقق فرهنگ دینی در جامعه مهم است

هیئت شهدای گمنام آذربایجان‌غربی امروز مهمان کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی میاندوآب

وی در ادامه گفت: هیئت شهدای گمنام آذربایجان‌غربی با هدف آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج فرهنگ دینی و مذهبی، برنامه‌های مختلفی را در قالب «کاروان فاطمی» در مناطق روستایی و عشایری این استان برگزار می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری مراسم عزاداری و مداحی، سخنرانی و محفل انس با قرآن کریم، اجرای نمایش و سرود، و همچنین مسابقات فرهنگی هنری است.

وی ادامه داد: امروز نیز این کاروان در کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب برنامه اجرا خواهند کرد.

گفتنی است؛ امروز  ۱۹ آذرماه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کاروان فاطمی به روستای داش تپه میاندوآب رفته که در این برنامه  کانون فرهنگی هنری شیخ طوسی به عنوان کانون مجری برنامه ها خواهد بود و این کاروان متشکل از نوجوانان و جوانان مذهبی و فرهنگی است که با برگزاری مراسم عزاداری، یاد و خاطره حضرت زهرا (س) را زنده نگه می‌دارند.

کد خبر 1738119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha