آغاز مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی جواد الائمه(ع) تربت حیدریه

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: در سطح شهر تربت حیدریه ۵ مسجد تاریخی وجود دارد که  مسجد جوادالائمه(ع) تنها نمونه باقی مانده از نوع مسجد محله است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،   علی محمدی از آغاز عملیات مرمتی با مشارکت خیران و دوستداران میراث‌فرهنگی تربت حیدریه خبر داد و افزود: مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی جواد الائمه(ع) و سردرب سرای تاریخی حاج رئیس با مشارکت خیران و دوستداران میراث فرهنگی آغاز شد.

وی بیان کرد: این آثار فرهنگی تاریخی که مربوط به دوران قاجاریه است در داخل بافت تاریخی شهر تربت حیدریه واقع شده و با مرمت و ساماندهی آن‌ها بخشی از هویت و پیشینه تاریخی شهر تربت حیدریه احیا خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: در سطح شهر تربت حیدریه ۵ مسجد تاریخی وجود دارد که  مسجد جوادالائمه(ع) تنها نمونه باقی مانده از نوع مسجد محله است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۶ اثر تاریخی دیگر از جمله سرای امین، مسجد عماد، آب انبار شیرچهارسوق و رباط تاریخی طبسی، رباط لاری و رباط علیا با مشارکت مالکان و سرمایه‌گذاران مرمت و ساماندهی شده است.

محمدی افزود: وجود ۹ کاروانسرا و پنج سرای تاریخی در سطح شهرستان تربت حیدریه نشان از رونق تجاری این منطقه درگذشته  و تردد زیاد کاروانیان تجاری و زیارتی به دلیل موقعیت ویژه شهرستان و قرارگیری در مسیر جنوب کشور به مشهد مقدس بوده است.

تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس و مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

پایان پیام/

کد خبر 1738185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha