کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی

کاروان فاطمی با حضور هیئت شهدای گمنام آذربایجان غربی، امروز ۱۹ آذرماه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، درکانون فرهنگی هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، شهادت حضرت  زهرا (س) تاریخ بلندی به اندازه تاریخ ولایت و وصایت بوده و درسی برای  دفاع از ولایت و امامت انسان کامل، دفاع از توحید و نبوت و معاد، دفاع از عدالت و امامت است.

حضرت زهرا (س) در صدد آگاهی مردم نسبت به امور جامعه بودند مردم عصر حضرت زهرا (س) می‌دانستند و آگاهی داشتند راه کدام است اما در راه شناخت کاهلی و سستی نمودند، در رودربایستی سیاسی گیر کردند.

با فرارسیدن ایام فاطمیه و سوگواری شهادت سرور زنان عالم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در راستای عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

در این راستا کاروان فاطمی با حضور هیئت شهدای گمنام آذربایجان غربی در دهه دوم ایام فاطمیه راهی مناطق محروم و کم برخوردار شده است و شهرستان های ارومیه، خوی و میاندوآب میزبان این کاروان فاطمی خواهند بود.

کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی
امروز ۱۹ آذرماه، کاروان فاطمی با حضور هیئت شهدای گمنام آذربایجان غربی، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، درکانون فرهنگی هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب حضور یافتند.
محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم‌ها، آشنایی مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج فرهنگ دینی و مذهبی است.

وی افزود: کاروان فاطمی در قالب این برنامه‌ها به مناطق مختلف روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی سفر می‌کند و با برگزاری مراسم‌های عزاداری، سخنرانی، محفل انس با قرآن کریم، اجرای نمایش و سرود، و همچنین مسابقات فرهنگی هنری، یاد و خاطره شهدای گرانقدر را زنده نگه می‌دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: تمرکز اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ستاد روستاهای محروم و کم برخوردار با حضور مردم و اعضای کانون ها است.

رضایی با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان مذهبی و فرهنگی در این مراسم، اظهار داشت: این حضور نشان‌دهنده علاقه و ارادت جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی رضایی در پایان سخنان خود اظهار کرد: برگزاری کاروان فاطمی فرصت مناسبی برای آشنایی مردم این مناطق با سیره و شخصیت حضرت زهرا(س) است و این کاروان‌ها می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ فاطمی در مناطق روستایی و عشایری ایفا کنند.

کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی

حضور ۱۰۰ دانش آموز و اعضای کانون فرهنگی و هنری روستای داش تپه میاندوآب در ویژه برنامه «سوگ ریحانه»

بستی عبادی، رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب به خبرنگار شبستان گفت: بهترین راه برای شناخت خدا و راه رسیدن به خدا بررسی زندگی ائمه و ثمره وصال انسان به آن بزرگواران پاکی اخلاق، پاک شدن و تزکیه خودمان است.

وی  نهادینه سازی فرهنگ فاطمی و سبک زندگی فاطمی در جامعه مهم ترین هدف اجرای ویژه برنامه های ایام فاطمیه عنوان کرد.

کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی

عبادی ادامه داد: در ویژه برنامه امروز دانش آموزان دو مدرسه روستا حضور داشتند که ۵۲ نفر از دانش آموزان دختر و  ۴۰ نفر پسر بودند.

رابط خواهران کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب برپایی سفره حضرت زهرا(س)، سرود، مسابقه نقاشی، تقدیر و تشکر از مدیر کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه ، مداحی، تبیین زندگی حضرت زهرا(س) با زبان کودکانه، سوال و پاسخ و پذیرایی را از جمله برنامه های این ویژه برنامه عنوان کرد.

عبادی گفت: همچنین توزیع بسته معیشتی را به مناسبت ایام فاطمیه در برنامه ها داریم که پیش بینی شده بیش از ۳۰۰ بسته آماده و توزیع شود.

کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی

کانون شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب میزبان کاروان فاطمی

کد خبر 1738254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha