تولید محتوای فاخر و اثرگذار از ضرورت‌های جهاد تبیین است

سردار کریمی گفت: تولید محتوای فاخر و اثر گذار یکی از ضرورت‌های جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شامگاه گذشته در دیدار با مسئولین کانون‌ها و انجمن‌های بسیج هنرمندان استان مرکزی که در سالن همایش مجتمع آفتاب برگزار شد، با اشاره به اهمیت هنر و رسانه گفت: تولید محتوای فاخر و اثر گذار یکی از ضرورت‌های جهاد تبیین است که اصحاب فرهنگ و هنر باید در این راستا تلاش کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از نظر کارشناسان در اثرگذاری هر چه بیشتر محتوای تولید شده، افزود: محتوای تولیدی در جنگ رسانه‌ها باید بهره‌گیری از استدلال قوی، قدرت اقناع و تاثیرگذاری بر مخاطب را داشته باشد، تصریح کرد: هنر و اثرگذاری آن بر مخاطب بسیار زیاد است به طوری که زبان هنر بهترین زبان برای بیان مفاهیم می باشد. 

وی با اشاره به اینکه هنر ارتباط مستقیمی با خلاقیت دارد، خاطر نشان کرد: انسان زمانی که گوهر وجود خود را بشناسد آن را رایگان عرضه نمی‌کند. 

این مقام ارشد استان ادامه داد: هنرمند باید جامعه مخاطب را بشناسد تا بتواند آثار ارزشمندی تولید کند و در این زمینه نیاز است تا گروهی به رصد و ارزیابی آثار هنری پرداخته و به هنرمند در این زمینه کمک کرده و نظر کارشناسی بدهند.

وی هنر را توانایی و مهارت آفریدن زیبایی‌ها دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه هنر مورد غفلت قرار گرفته که بخشی دولتی و بخشی از سوی مجموعه‌های مردمی اتفاق افتاده است لذا می‌طلبد تا مجموعه‌هایی شکل بگیرد تا این توانمندی‌ها و معرفی هنرمندان را منسجم پیگیری و انجام دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه هنر زمانی که استمرار دارد به هدف خود خواهد رسید و اثر هنر درازمدت است، ادامه داد: آثار  هنریِ جذاب و سوژه‌های ناب در وصایای شهدا وجود دارد و هنرمندان باید به این مهم توجه داشته باشند. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نقش هنر و هنرمندان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس بی‌بدیل است؛ گفت: هنرمندان استانی می‌توانند از این گنجینه عظیم بهره بگیرند و هر کدام را در قالب اثر هنری برای مخاطبین انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید حقایق ارزشمند دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند، افزود: جلوگیری از تحریف دفاع مقدس مستلزم آن است که هنرمندان صاحب اندیشه و بینش انقلابی و ارزشی در این عرصه به هنرنمایی روی بیاروند و اثری فاخر برجای بگذارند.

سردار کریمی اضافه کرد: هنر زمانی ارزشمند است که انسان را به کمال برساند و نیاز است برای رسیدن به این اثرگذاری هنر خلق شده توسط خود هنرمند باور شود.

کد خبر 1738291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha