انتقاد از تبلیغات محیطی شهر بیرجند

حجت الاسلام رحیم آبادی با انتقاد از اینکه تبلیغات محیطی شهر بیرجند در شأن مردم نیست، گفت: برنامه های شورای شهر و شهرداری بیرجند نیاز به پیوست فرهنگی و کارشناسی شفاف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امروز (۲۰ آذر) در جمع اعضای شورای شهر بیرجند اظهار داشت: با وجود انجام کار فرهنگی فراوان، بدنه فرهنگی کشور در انجام برنامه های فرهنگی ضعیف است.

وی به نگاه تسهیل گری اشاره کرد و افزود: پیاده سازی فرامین حداقل وظایفی است که باید انجام شود و هزینه کرد و برنامه ریزی بدون در نظر گرفتن اولویت ها مشکلاتی را به همراه دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه نظام اسلامی متکی به ارزش ها است، گفت: در برنامه های شورا و شهرداری نیاز به پیوست فرهنگی و کارشناسی شفاف است.

وی بر داشتن پیوست فرهنگی در همه اقدامات شورای شهر و شهرداری بیرجند تأکید کرد.

وی درخصوص فضاهایی که با مزایده در اختیار افراد قرار می گیرد، گفت: نباید تنها به گرفتن استعلام کفایت کرد و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این مهم باید از دیگر زوایا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بر ضرورت احداث پارک بانوان تأکید کرد و گفت: باید بستر این مهم را حاکمیت فراهم کرده و در شمال و جنوب شهر مکانی را به این مهم اختصاص داده و سرپرستی پارک به افراد اهل واگذار شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی بر تشکیل هیأت اندیشه ورز قوی در شورا و شهرداری بیرجند تأکید کرد و گفت: باید در این راستا با اولویت اهل علم دبیر تمام وقت تعیین شود.

وی در خصوص تبلیغات محیطی شهرداری افزود: تبلیغات محیطی در شأن شورا نیست و خوراندن ذائقه سبک زندگی به مردم هوشمندی می طلبد.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد- رئیس شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف تحقق ارزش های اسلامی به پیروزی رسید، گفت: در این راه شهدا و جوانان زیادی تقدیم نظام و انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تبلیغات سوء می پردازد، افزود: به عنوان متولیان فرهنگی و خادمان مردم گرد هم جمع شده تا مسایل و مشکلات بررسی و چاره اندیشی شود.

به گفته عبدالرزاق برخورد با ناهنجاری ها در مسائل فرهنگی نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی است و با تک محوری نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از موازی کاری، تداخل باید وظیفه هر دستگاه شفاف و مشخص شود و شهرداری و شورا به تنهایی نمی توانند برای پیشبرد اهداف فرهنگی ورود کنند. 

سید علی زمزم معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامید خراسان جنوبی به وجود مشکلات و آسیب ها با شروع فصل بهار در پارک ها اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات نورپردازی غیر اصولی برخی پارک ها است.

وی این اقدام را در افزایش بزهکاری در این اماکن مؤثر دانست و خواستار تدبیر این مهم در پارک های توحید، صیاد شیرازی و... شد.

زمزم راه اندازی و تشکیل هیأت اندیشه ورز در زمینه بررسی آسیب ها و مشکلات را مؤثر دانست و بر تشکیل این مهم تأکید کرد و با بیان اینکه دادن مجوز برای برگزاری جشن در پارک ها پس از طی کردن مراحل سخت با اداره ارشاد است، یادآور شد: کنترل جمعیت با شهرداری و گیرنده مجوز است.

وی در زمینه همکاری بیشتر و دقت عمل در دادن مجوزها قول همکاری داد.

دکتر علیرضا محمودی راد یکی از اعضای شورای شهر بیرجند هم فضاسازی و تأمین فضای مناسب و مفرح در پارک ها را از وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: شورا و شهرداری در همه مناسبت های ملی و مذهبی حضور دارند.

او نیز بر تشکیل هیأت اندیشه ورز، تقویت برنامه ها و استفاده بهینه از ظرفیت ها تأکید کرد.

مرتضی یزدان شناس– یکی دیگر از اعضای شورای هر بیرجند هم گفت: وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود مطالبه گر می شویم اما هیچ کس سهم خود را در نظر نمی گیرد.

وی با بیان اینکه باید فرایندها تعریف شده تا وظیفه هر دستگاه مشخص شود، گفت: باید بر عملکرد هر دستگاه متولی نیز نظارت صورت گیرد.

یزدان شناس به سند آمایش استان اشاره کرد و افزود: طرفیت های اقتصادی، تجاری و... مشخص شده اما سند فرهنگی استان و بیرجند تهیه نشده است و باید برای انجام کارها وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

وی با بیان اینکه هزینه فرهنگی شورا افزایش چشمگیری داشته است، بر تهیه سند فرهنگی بیرجند و تشکیل هیأت اندیشه ورز برای همه دستگاه های متولی فرهنگ تأکید کرد و گفت: باید امر به معروف تقویت شود چرا که انجام کار معروف از فساد جلوگیری می کند.

عباس سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه درصدی از بودجه هر سازمان و دستگاه اجرایی باید در امور فرهنگی هزینه شود به بها دادن به قشر جوان و نوجوان تأکید کرد.

جواد بهدانی- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند هم به اجرای طرح فرهنگی تسنیم با محوریت اجرا در پارک ها اشاره کرد و گفت: برای احداث پارک بانوان تعدادی مکان پیشنهاد شده است.

وی درخصوص دکه ها و اماکن شهرداری و انجام استعلامات گفت: بر اساس قانون مناقصات، مزایده و...یاید در شرایط عدالت و آزاد شرایط برای حضور همه فراهم شود.

رضا حسنی صفت- دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه باید اماکن شهرداری به افراد اهل واگذار شود، گفت: امربه معروف وقتی محقق می شود که از بالاترین مرجع هر دستگاه آغاز شود.

کد خبر 1738416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha