فعال کردن مساجد راهکاری برای تقویت اعتقادات مذهبی است

حجت الاسلام میثم تارم تقویت اعتقادات مذهبی در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: فعال کردن مساجد و استفاده از ظرفیت مبلغین، راهکاری برای تحقق این مهم است و هر چه اعتقادات مذهبی قوی تر شود قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور ائمه جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اعضای این شورا در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: این نشست ها که همراه با هم اندیشی و تبادل نظر است، تاثیر بسزایی بر فرهنگ عمومی جنوب کرمان خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ابراز کرد: تشکیل کارگروهی ۱۱ نفره از نخبگان جنوب کرمان امری ضروری برای احصای اولویت های فرهنگی جنوب کرمان است تا از این طریق بتوان با ارائه راهکار و تامین اعتبارات، معضلات حوزه فرهنگی جنوب کرمان را رفع کرد.

وی قانون گریزی و عدم تمکین به قانون را منشأ بسیاری از جرائم عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی قانونمندی را باید از مدارس شروع کنیم تا شاهد کاهش این معضلات در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام تارم افتخار به سلاح را یکی دیگر از معضلات برشمرد و عنوان کرد: رفع این معضل هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید برای آن چاره اندیشی شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های ورزشی و فرهنگی جنوب کرمان، تصریح کرد: ایجاد فرهنگسراها و تامین زیرساخت های ورزشی باعث کاهش  میزان معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی تقویت اعتقادات مذهبی در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: فعال کردن مساجد و استفاده از ظرفیت مبلغین، راهکاری برای تحقق این مهم است و هر چه اعتقادات مذهبی قوی تر شود قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

حجت الاسلام تارم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: توسعه کتابخانه ها و راه اندازی کتابخانه های دیجیتال یکی از نیازهای ضروری منطقه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیگیر استقلال نهاد کتابخانه های عمومی در جنوب کرمان است، خاطرنشان کرد: استقلال این اداره کل کمک شایانی به توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت کشاورزی منطقه و تنوع محصولات کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی در جنوب کرمان از ضروریات است که کمک بسزایی به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال می کند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به ضرورت ایجاد فروشگاه های عرضه پوشاک عفاف و حجاب در جنوب کرمان، عنوان کرد: می طلبد فروشگاه های برای عرضه لباس های اسلامی را اندازی شود.

کد خبر 1738591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha