دانش آموزان راه و رسم زندگی را از شهدای زیر ۱۵ سال بیاموزند

احمد بلندنظر با بیان این که امروز شهدای دانش آموز به یک الگو برای دانش آموزان تبدیل شده اند، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند راه و رسم زندگی را از این شهدا یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، اولین یادواره شهدای ۱۵ و زیر ۱۵ سال استان کرمان در مصلی پیامبر اعظم (ص) جیرفت برگزار شد.

احمد بلندنظر در حاشیه این یادواره، گفت: اولین باری که به جبهه رفتم سال ۱۳۶۳ بود آن زمان حدودا ۱۶ ساله بودم و اکثر شهدای دانش آموز همرزمانم بودند.

فرماندار جیرفت افزود: شهیدان حمیدرضا رهبری فرد، سعدالله فاریابی، خالویی، بلندنظر و احمدرضا سلیمانی از جمله شهدای دانش آموز بودند.

وی بیان کرد: یک روز معلم ما در کلاس درس فراخوان بسیج برای اعزام رزمنده به جبهه و جهادی که حضرت امام خمینی (ره) فرموده بودند را برای ما خواند بنابراین در لبیک به ندای امام راحل راهی جبهه شدیم.

بلندنظر با بیان این که دومین بار کلاس اول دبیرستان بودم که در جبهه حضور یافتم، ابراز کرد: در مجموع ۲۸ ماه در جبهه حضور داشتم که قریب ۱۸ ماه در گردان ۴۱۹ علی ابن ابی طالب (ع) در رکاب شهید طیاری به عنوان بیسیم چی، پیک و فرمانده دسته و جانشین گروهان این گردان بودم.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این شهیدان علی رغم سن و سال کم اما الگویی از ایثار و رشادت هستند که در آن برهه حساس جنگ، مروج غیرت و جوانمردی بودند.

بلندنظر با بیان این که امروز شهدای دانش آموز به یک الگو برای دانش آموزان تبدیل شده اند، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند راه و رسم زندگی را از این شهدا یاد بگیرند.

کد خبر 1738677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha