تعزیه خوانان به اجرای نمایش واقعه تاریخی شهادت حضرت زهرا می پردازند

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعزیه خوانان این شهرستان به اجرای نمایش واقعه تاریخی می پردازند.

زهره بابایی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اعضای تعزیه خوانان روستاهای دوین، حسین آباد و سایر روستاهای این شهرستان از ۲۴ تا ۲۶ آذرماه به مدت سه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مهدیه شیروان اجرای نمایش دارند.

وی با بیان اینکه اعضای تعزیه خوان این شهرستان در سطح استان بسیار فعال هستند خاطرنشان کرد: این گروه ها به مناسبت های مختلف به اجرای تعزیه می پردازند که برای ایام شهادت بانوی اسلام به درخواست خودشان جهت فرهنگ سازی، ترویج و بیان رویدادهای تاریخی و انتقال آن به کودکان و نوجوانان پیشگام شدند.

بابایی عنوان کرد: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می‌تواند خاستگاه طرح وقایع تاریخی برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ دینی و اسلامی را بیش از پیش در سطح جامعه گسترش دهد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیان کرد: در این سوگواره تعزیه خوانی قرار است زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان مادر و بانوی نمونه و همچنین نقش و جایگاه ایشان در خانواده، تربیت خانواده، فرزندپروری، همسرداری و سایر ابعاد شخصیتی برجسته ایشان معرفی  شود و به نمایش درآید که به خاطر عشق وارادت مردم به ائمه اهل بیت(ع) اینگونه نمایش ها در مناسبت های مختلف از طرف مردم با استقبال خوبی همراه بوده و خواهد بود.

بابایی اضافه کرد: هم اکنون ۴۰۰ نفر در این شهرستان در قالب ۲۰ گروه تعزیه فعالیت می کنند که از کودک تا پیرمرد ۶۷ ساله به اجرای نمایش می پردازند.

تعزیه خوانی مجموعه نمایش های آیینی مذهبی برگرفته از رویدادهای تاریخی و حماسی که از سوی هنرمندان تعزیه خوان به نمایش درمی آید.

کد خبر 1738694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha