انعکاس اخبار حوزه سلامت مصداقی از امید آفرینی در جامعه است

علی اصغر خیرخواه انعکاس خدمات حوزه سلامت را مصداقی از امید آفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در کنار ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی حوزه سلامت جنوب کرمان در حال حاضر بیمارستان های جیرفت، عنبرآباد و کهنوج در حال ساخت و تکمیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان،   علی اصغر خیرخواه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش سازنده خبرنگاران در تحولات جامعه، گفت: در کنار مطالبه گری، جامعه نیاز به امید آفرینی نیز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نقش خبرنگاران در انتخاباتی پرشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: امید دادن به جامعه از رسالت های خبرنگاران است و با توجه به در پیش بودن انتخابات، یاس و ناامیدی میزان مشارکت در انتخابات را کاهش می دهد.


وی ابراز کرد: خبرنگاران با توجه به رسالتی که دارند باید صحت اخبار را بسنجند و اخبار واقعی را بازنشر کرده و حقایق را بر ملا کنند تا اخبار کذب به حاشیه برود.

خیرخواه خیرخواه انعکاس خدمات حوزه سلامت را مصداقی از امید آفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در کنار ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی حوزه سلامت جنوب کرمان در حال حاضر بیمارستان های جیرفت، عنبرآباد و کهنوج در حال ساخت و تکمیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد:بیمارستان جیرفت تا پایان سال رشد قابل توجهی خواهد داشت و پروژه بیمارستان عنبرآباد نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه دستگاه آنژیو بیمارستان امام خمینی جیرفت آماده نصب است، عنوان کرد: در کنار آن بخش جراحی قلب راه اندازی می شود تا بتوان خدمتی ماندگار به بیماران قلبی ارائه کرد.

خیرخواه با اشاره به تعیین شرکت دارویی بیمارستان امام خمینی (ره)، ادامه داد: سایر بیمارستان‌ها هم دولتی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت ناوگان ۱۱۵ منطقه، خاطرنشان کرد: وضعیت موجود ناوگان ۱۱۵ در تمام کشور تقریبا به همین شکل است، به دلیل مسافت زیاد بین پایگاه‌ها و مراکز درمانی و همچنین فرسوده بودن خودروها، متاسفانه در این بخش مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما با تلاش های صورت گرفته در سطح کشور، امسال اقدامات خوبی در افزایش آمبولانس ها خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در جاده های ۹۸ درصد پوشش ۱۱۵ داریم و در جاده های فرعی هم بیش از ۹۰ درصد پوشش داده می شود، خاطرنشان کرد: فوریت های پزشکی امسال بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰  ماموریت در جنوب کرمان داشته است.

خیرخواه اضافه کرد: ۱۸۰ هزار تماس با ۱۱۵ در حوزه دانشگاه گرفته شده که ۱۶ هزار تا از این تماس ها مزاحمت های تلفنی است این مزاحمت‌ ها ارائه خدمات را مختل می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به پیگیری ساخت شهرک سلامت در جیرفت است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ پروژه بهداشتی و درمانی شامل خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه بیمارستانی، اورژانس بین راهی و ... در جنوب کرمان آماده افتتاح است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت با حضور نماینده دادستان در پیگیری و برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات سلامت مرکز بلوک شبانه روزی شده است.

خیرخواه گفت: شهرستان فاریاب هم طبق دستورالعمل با توجه به جمعیت خدمات درمانی ارائه می شود، شهر ساردوئیه هم در فصل تابستان شبانه روزی و در فصل زمستان هم با اینکه مراجعه کنندگان کاهش قابل توجهی دارند اما خدمات ارائه می شود.

کد خبر 1738787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha