مسئولیت ها امانت است و مسئولان باید امانتدارن خوبی باشند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مسئولین باید امانتدارن خوبی باشند و به احسن وجه ادای وظیفه کنیم.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک، با قرائت آیات ۷۵ تا ۷۸ از سوره مبارکه حج، گفت: این آیات دستورالعمل جامع و کاملی برای همگان به ویژه مدیران و مسئولان است.

وی ضمن آرزوی توفیق برای شهردار و اعضای شورای کلانشهر اراک افزود: مسئولیت ها در دست ما امانت است و ما باید امانتدارن خوبی باشیم و به احسن وجه ادای وظیفه کنیم.  

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ادامه داد: بدون تردید شرط هر موفقیتی اخلاص و کار در راهی رضای خدا و برای خدا است.  

وی با بیان اینکه هر کس با خدا باشد خدا با اوست، اظهار کرد: همه باید کارهایشان را همراه با اخلاص، توجه و توسل و دعا و ارتباط با خدا دنبال کنیم.  

آیت الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: باید شهر را یک شبکه ببینیم، هم شبکه داخلی، استانی، ملی و شبکه بین المللی ببینیم  چرا که شهر همچون قلعه و دژی نیست که دورتادور آن بسته باشد و کاری به جایی نداشته باشد.  

آیت الله دری نجف آبادی، ادامه داد: باید شهر را طوری ببینیم و برای آن برنامه ریزی کنیم که در عرصه جهانی هم نقش آفرین و شناخته، فعال، کارآمد، به روز باشد که این مهم در شهر اراک و استان مرکزی خیلی کم دیده شده است.  

وی خاطر نشان کرد: باید برای هر اقدامی فکر و اندیشه شود تا کارها به درستی و بر اساس مصلحت امور و پیشبرد اهداف نظام و جامعه اسلامی باشد.  


آیت الله دری نجف آبادی گفت: ما باید ضمن حفظ اصالت های اسلامی، ایرانی، فرهنگی و بومی و محلی اصالت های بین المللی را هم مورد نظر قرار دهیم.  

وی با بیان اینکه اراک شهر نو احداثی است و ۲۰۰ سال بیشتر سابقه ندارد، اضافه کرد: باید کاری انجام شود که به نفع مردم شهر باشد ترافیک کم و عبور و مرور تسهیل و گره گشایی شود.  


وی خاطر نشان کرد: باید به عنوان یک موجود زنده به شهر نگاه کنیم، نه یک موجود جامد و بی تحرک، موجود زنده شرایط دارد و سلامتش مطرح است.  

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه باید به آب و هوا توجه ویژه داشته باشیم و از مشکلات بیشتر جلوگیری کنیم، ادامه داد: تدبیر حکیمانه برای رودخانه اراک انجام شود تا علاوه بر استفاده از آب، کاری کنیم که سرمنشا آلودگی نشود.  


آیت الله دری نجف‌آبادی به درخت کاری و تدبیر برای نگهداری و حفظ درختان کهن نیز تاکید کرد و ادامه داد: نگذارید درخت ها به هر عنوانی قطع شود با تدبیر در جای مناسب درخت بکارید.

وی با بیان اینکه مساله خودروها مساله بسیار مهم دیگر است، اظهار داشت: تهیه ماشین های برقی امری ضروری است که باید به آن توجه کرد و آن را در دستور کار قرار دهیم.


این مقام ارشد استان به مصرف ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین بیان کرد: ما ۱۰۵ میلیون لیتر تولید داریم که با این مصرف بی رویه نیاز به واردات بنزین پیدا می کنیم.  


آیت الله دری سلامت سیستم اداری شهرداری را امری ضروری دانست و گفت: باید ارزش های دینی، انقلابی و اسلامی با همه ابعاد در آن حاکم باشد.  


وی همچنین به مقبره آقانور و رسیدگی به تاکید کرد و گفت: 
برای مقبره حاج آقا نور کار اساسی انجام دهید، این عالم ارزشمند از افتخارات شهر و استان مرکزی است و می توانید از میدان سرداران تا بازار را یک محوطه فرهنگی درست کنید که این مجموعه  برای سال های آینده می ماند و یک الگو و کار بزرگ با ارزش ماندگار و یک تحول می شود.  


وی گفت: حفظ آثار باستانی و تاریخی کار خوبی است ولی باید در عصر انقلاب نیز کار خوب و بزرگ انجام دهیم و موجب تحول و ایجاد فضای فرهنگی متناسب با ارزش های انقلاب شویم.

کد خبر 1738830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha