ترکیب فرهنگ و تمدن با دین، سبک زندگی ایرانی را غنی‌تر کرده است

وزیر آموزش و پرورش به اهمیت گام دوم انقلاب و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: ترکیب فرهنگ و تمدن با دین، سبک زندگی ایرانی را پر محتواتر و غنی‌تر و مبتنی بر فطرت انسانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد گفت: دشمن قصد دارد با ناامید سازی و ایجاد شبهه و وسوسه با استفاده از فضای مجازی دانش آموزان را از مسیر اصلی خود منحرف کند که با افزایش بصیرت دانش آموزان در مدارس از این توطئه دشمن جلوگیری خواهد شد.

وی به اهمیت گام دوم انقلاب و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی از سبک زندگی فرهیخته و اصیلی برخوردار است که نسبت به سایر سبک‌های زندگی برتری دارد و ترکیب فرهنگ و تمدن اسلامی با دین، سبک زندگی ایرانی را پر محتواتر و غنی‌تر و مبتنی بر فطرت انسانی کرده است.

صحرایی با اشاره با اینکه گروه‌های زیادی برای شکوفایی آموزش و پرورش نقش ایفا می‌کنند، ادامه داد: حوزه‌های علمیه از همه گروه‌ها مهم‌تر و موثرتر هستند و این هم به دلیل نگاه غیر مادی و با اخلاص حوزویان است و استفاده از این ظرفیت را برای آموزش و پرورش مغتنم نموده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های آموزش وپرورش استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه است، گفت: جاری کردن و بهره بردن از این ظرفیت در ابعاد مختلف در آموزش و پرورش موضوعی است که با وجود تمام دشواری‌ها باید پیگیری و انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: در سند تحول به ابعاد فرهنگی، زیستی، علمی، فناوری، اخلاقی دانش آموزان توجه شده است و این سند به تمامی ساحت‌های تربیتی بر اساس تعالیم اسلامی تاکید دارد.

صحرایی با تاکید بر اهمیت توجه به مدرسه گفت: مدرسه آغاز تربیتی و آموزشی دانش آموزان است و جایی است که جامعه را شکوفا می‌کند و نقطه اتکا دولت و ملت در رشد و تعالی کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه جنگ شناختی کنونی جنگ بین سیاه و سپیدی است، گفت: از این رو اولویت تربیت در نظام آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دینی تمام عیار است.

کد خبر 1738913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha