بهبود جایگاه لرستان در جدول تورم کشور به میزان ۴ پله

استاندار لرستان از بهبود جایگاه لرستان در جدول تورم کشور به میزان ۴ پله خبر داد و گفت: البته که جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم انداز مورد نظر قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار، امروز(۲۳آذر) در جلسه مهار تورم استان اظهارداشت: بر اساس کاهش روند نرخ تورم استان ظرف ۸ ماه اخیر ۷/۵درصد کاهش داشته که در نتیجه آن رتبه استان ۴ پله بهبود پیدا کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم انداز مورد نظر قرار ندارد، گفت: علیرغم این که همچنان جزو استان های بالای جدول تورم هستیم اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه تلاش ها و پیگیری های دستگاه های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.


وی تصریح کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می شوند اما در عمده اقلام اساسی کشور که کاملا شامل نرخ گذاری ملی نمی شوند باید برنامه ریزی و نظارت و پایش بیش تر باشد.

زیویار تأکید کرد: در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می بایست با رصد لازم و بصورت هفتگی جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارایه شود.

زیویار تأکید کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 1738934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha