آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: توجه به خودسازی در آموزش و پرورش

آیت الله نوری همدانی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: خودسازی در تعالیم دینی یکی از ابعاد مهم تربیتی است که باید در آموزش و پرورش به خصوص در مورد معلمان به آن بیش از پیش توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش کار تعلیم و تربیت را امری انسان ساز دانست و گفت: کار معلمی و تعلیم و تربیت یکی از شریف ترین شغل هاست و کار دستگاه تعلیم و تربیت سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت باید بر اساس فطرت انسانی ساماندهی شود، ادامه داد: توجه به فطرت انسانی در امر آموزش و پرورش موضوعی کلیدی است که باید به آن توجه شود.

این مرجع تقلید افزود: فضای فرهنگی تعلیم و تربیت کشور باید بر اساس فطرت انسانی برنامه ریزی کند و در این راه باید به اموری چون استعداد، ذوق، سلیقه و تفاوت های فرد فرد جامعه توجه شود.

آیت الله نوری همدانی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در کنار تمرکز بر پرورش و ابعاد تربیتی دانش آموزان، به بعد مهارت آموزی آنان نیز پرداخته شود.

این مرجع معظم تقلید خودسازی در امر تربیت را مهم دانست و گفت: خودسازی در تعالیم دینی یکی از ابعاد مهم تربیتی است که باید در آموزش و پرورش به خصوص در مورد معلمان به آن بیش از پیش توجه شود.

مرادرضا صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش با ۲۰۰ هزار کمبود معلم روبه رو بود گفت: امسال برای رفع کمبود معلم در اقدامی کم سابقه ۷۰ هزار معلم استخدام شدند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جهادی،   هزار و ۳۰۰ نفر مربی قرآن، ۳ هزار نفر طلبه هستند.

وی افزود: با همکاری حوزه علمیه حضور ۲۵ هزار نفر طلبه با هدف توجه به ابعاد اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان استخدام شده اند که این امر می‌توانند زمینه‌های اعتقادی دانش آموزان را تقویت نمایند.

صحرایی تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: امسال با تقویت دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان جذب این دانشگاه شدند تا به مرور زمان و افزایش تربیت معلم در این دانشگاه کمبود معلم در کشور رفع شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه دولت بر ورودی دانشگاه از طریق امتحانات نهایی تاکید دارد گفت: مبنای اصلی پذیرش در دانشگاه‌های پر طرفدار از طریق امتحانات نهایی سه سال متوسطه خواهد بود و با این رویه دولت توانست فشار و استرس کنکور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در گذشته دانش آموزان مناطق محروم کمتر امکان حضور در دانشگاه‌های پر طرفدار و برتر را پیدا می‌کردند که با اجرایی شدن طرح معدل دبیرستان برای ورود به دانشگاه امسال شاهد حضور بیشتر دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های پر تقاضا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش توجه به بعد معنوی در بین دانش آموزان را از دیگر برنامه‌های ترییتی وزارتخانه دانست و گفت: امسال ۵ هزار دانش آموز مناطق محروم به عنوان زیارت اولی توانستند به زیارت حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها در قم مشرف شوند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور در ۴۷ هزار مدرسه بزرگ کشور نماز جماعت اقامه می‌شود، گفت: در سایر مدارس به دلیل کوچک بودن یا کمی تعداد دانش آموزان و کمبود امام جماعت نماز جماعت اقامه نمی‌شود.

کد خبر 1738946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha