وضعیت جنگ غزه، نشانگر زوال زودهنگام رژیم صهیونیستی است

سردار سلامی تأکید کرد: وضعیت کنونی جنگ غزه، نشانگر زوال زودهنگام غرب با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سرلشکر «حسین سلامی» امروز در کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امروز هر شخص و هر سیاستمداری در دنیا نسبت به ایران با احترام صحبت می‌کند و هیچ کس جرأت جسارت به این ملت و دین و فرهنگ آن را ندارد. این، میراث جاودان شهیدان ما است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ غزه خاطرنشان کرد: دشمنان همچنان به دنبال این هستند که ملت‌های مسلمان را از قوی ترین حقوق خود بی بهره کنند. مثل فلسطین که سرزمین شان را اشغال کردند و امروز در باریکه غزه انبوهی از مسلمان مظلوم را در حصار نگه داشته و آنها را بمباران می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان امت مسلمان؛ بیمارستان را همچون میدان جنگ کرده و خانه‌های مردم را همانند سنگر می‌زنند. کودک کشی، افتخار آن‌ها است. کشتن زنان، پیرمردها، پیرزن‌ها و کودکان برای آن‌ها پیروزی است و نفرت جهانی را برانگیخته است. امروز همه ملت‌های جهان حتی در کنار کاخ سفید و باکینگهام با جمعیت‌های انبوه به میان حمایت از فلسطین آمده‌اند.

سلامی افزود: وضعیت کنونی این جنگ، نشانگر زوال زودهنگام غرب با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. وقتی نمی‌توانند حیات کودکان و نوجوانان بی دفاع فلسطینی را تضمین کنند، بیش از حد آسیب پذیرند و به مرگ نزدیک ترند زیرا نمی‌توانند در قلب یک نفرت عظیم جهانی زندگی کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا نیز اخلاق را باخته و در تدبیر سیاسی شکست خورده است، زیرا نمی‌داند که نمی‌توان با کشتن انسان‌های مظلوم، پیروزی خلق کرد. به تدریج صحنه سیاست را نیز خواهد باخت زیرا موقعیتی بین ملت‌ها ندارند و شاید ملت‌ها تصور می‌کردند که آمریکا، سرزمینی است با ارزش‌هایش پیش می‌رود اما جهان، واقعیت پوسیده آمریکا را که جنایت، شکنجه و محاصره ملت‌ها است را مشاهده می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: فلسطین به برکت ایمان محکم جوانان و مردمانش پیروز می‌شود و مثال‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که قدرت‌های بزرگ به دست مظلومان عالم فروپاشیدند. صبح پیروزی به اذن الهی نزدیک است.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رزمندگان آذربایجان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مردمان این سرزمین، مردم حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری هستند، ۱۰ هزار شهید گلگون کفن و جوان بلندقامت این سرزمین که با بدرقه پرشکوه خانواده‌هایشان به سوی جبهه‌های جنگ رهسپار شدند. این نشان دهنده عظمت مردم این دیار است.

وی افزود: مردم آذربایجان که در راس قله شکوه ملت ایران جای گرفته‌اند، مردمی که در همه صحنه‌ها چون سال‌های نخست پیروی انقلاب اسلامی و حماسه پرشکوه ۹ دی ۸۸ آغازگر حضور دل انگیز مردم در انقلاب بودند.  این دیار، شهیدانی دارند که مثل ستاره در کهکشان ستاره می‌درخشند مثل شهید باکری که فرمانده آسمانی، شبه افسانه‌ای، رویایی و دلربا و کوه استوار از معرفت، تواضع و محبوب دل رزمندگان و قلوب همه ملت ایران و آذربایجان خواهد بود و شهیدانی چون یاغچیان که در ابتدای جنگ حماسه آفریدند و سوسنگرد را نجات دادند.

کد خبر 1738964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha