کمیته روابط‌عمومی و رسانه ستاد مردمی دادخواهی در گلستان تشکیل شد

نخستین جلسه کمیته روابط عمومی و رسانه ستاد دادخواهی علیه دولت آمریکا به اتهام معاونت و مشارکت در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با حضور رئیس این ستاد و اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت مقسم با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تبیین و گفتمان سازی موضوع دادخواهی علیه اقدامات خبیثانه و جنایتکارانه دولت متخاصم آمریکا اظهارکرد: ستاد دادخواهی، برای نخستین بار توسط مردم استان گلستان علیه دولت آمریکا ایجاد شده است و به همت رسانه‌ها این اتفاق به یک کارزار ملی تبدیل خواهد شد.

رئیس ستاد مردمی دادخواهی گفت: یکی از مهم‌ترین کمیته‌های ذیل ستاد مردمی دادخواهی، کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بوده که متشکل از رسانه‌های فعال استان است. اولویت اصلی این کمیته تبیین نقش دولت آمریکا و اقدامات خصمانه آن در شکل‌گیری و اجرای کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و استمرار حکومت دیکتاتوری بر کشور ایران، است.

مقسم با تاکید بر مردمی بودن این ستاد، بیان کرد: گروه‌های مردمی از جمله مساجد، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های مذهبی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، کانون‌های هلال احمر، هیئت‌های ورزشی، انجمن‌های فرهنگی، هنری و قرآنی، خانه‌های فرهنگ، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاری‌ها و ... در کارزار ملی دادخواهی علیه دولت آمریکا مشارکت دارند.

سکینه مسگر، مسئول کمیته روابط عمومی و رسانه ستاد مردمی دادخواهی در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی سایت این کارزار ملی اظهارکرد: تولید اخبار و گزارشات، پوشش برنامه‌ها و انجام مصاحبه‌های مختلف، تهیه ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی و ... در راستای جهاد تبیین و گفتمان‌سازی جزو اولویت‌های این کمیته است.

وی همچنین اعلام کرد که با مشارکت رسانه‌های مختلف، استودیوی کارزار ملی دادخواهی در شهرداری گرگان راه‌اندازی می‌شود. این کار به‌منظور انسجام‌بخشی برای فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با این کارزار در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ با طراحی آمریکا و انگلیس و اجرای عوامل داخلی آن‌ها منجر به سقوط دولت مصدق و شکست نهضت ملی نفت و استمرار دیکتاتوری ۲۵ ساله پهلوی بر کشور ایران شد.

کد خبر 1738980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha