رئیس بنیاد غدیر در استان البرز:

مدرسه تئاتر شبستان تحقق شعار بازگشت به مساجد است

کاربری های مساجد در حوزه هنر با رویکرد تبیینی هنر تئاتر احیاء می شود
مدرسه تئاتر شبستان تحقق شعار بازگشت به مساجد است

حجت الاسلام اجلالی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مدرسه تئاتر شبستان گفت: امروزه نیازمند یک روند و پویشی هستیم که بار دیگر تمامی شاخص هایی که از مساجد دور شده است به مساجد باز گردد که در قالب طرح شعار بازگشت به مساجد مطرح می شود.

حجت الاسلام اجلالی طی بازدید از مدرسه تئاتر شبستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح مدرسه تئاتر شبستان از جمله طرح ها و برنامه های بهنگام با محوریت مساجد است.

رئیس بنیاد غدیر در استان البرز افزود: امروزه نیازمند یک روند و پویشی هستیم که بار دیگر تمامی شاخص هایی که از مساجد دور شده است به مساجد باز گردد که در قالب طرح شعار بازگشت به مساجد مطرح می شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد به عنوان محل اصلی رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم بیان کرد: مساجد محل رجوع تمامی اهالی محل است آنچنان که در صدر اسلام گواه این مطلب است که مسجد جایگاه سیاسی، معرفتی و اجتماعی داشت و ما امروز نیاز است که کاربری های مسجد احیاء شود.

به گفته وی، مدرسه تئاتر شبستان تحقق شعار بازگشت به مساجد است در این قالب کاربری های مساجد در حوزه هنر با رویکرد تبیینی هنر تئاتر احیاء می شود.

وی توضیح داد: مسجد یک محل رجوع برای تمامی اهالی محله است؛ مراکز نیکوکاری، تعاونی ها و ... در مسجد کاربرد خاص خود را دارند در عین حال توجه به هنر و فرهنگ در مسجد می تواند جریان ساز باشد.

امروز به ابزار هنر برای بیان زیبایی معارف نیازمند هستیم

حجت الاسلام اجلالی با اشاره به اهمیت جایگاه هنر در بیان و انتقال ارزش های دینی و ایمانی بیان کرد: امروز به ابزار هنر برای بیان زیبایی معارف نیازمند هستیم.

وی با بیان این مطلب که هنر زبان گویا و بلیغی است که نگاه تبیینی آن اثرات بی شماری دارد اظهار کرد: امروز مردم جهان به دنبال اصل انسانیت و عدالت هستند و در این میان بهره مندی از ابزار هنر اهمیت اساسی دارد.

کد خبر 1738992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha