آغاز طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در مسجد قبا دولت آباد یاسوج

به همت کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور، مسجد قبا دولت آباد یاسوج طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در این مسجد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، با توجه به برگزاری طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی» توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شکل گرفت؛ برنامه‌ریزی‌هایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح انجام شد.

بر اساس این برنامه ریزی، تلاوت مجلسی قرآن کریم با محوریت «مساجد پایگاه قرآن» بعد از نماز مغرب و عشا در برخی مساجد این استان آغاز می‌شود.

در این راستا شب گذشته به همت کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور، مسجد قبا دولت آباد یاسوج طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در این مسجد 
آغاز شد.

آغاز طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در مسجد قبا دولت آباد یاسوج

کریم لایقی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به طرح ملی «مساجد، پایگاه قرآنی» اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه قرار گرفتن مساجد به عنوان پایگاه قرآنی، طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» از طرف معاونت فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به استان ها ابلاغ شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فعالیت های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات الهی و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اهداف این طرح است.

وی مخاطبان طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» را کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و یادآور شد: در این طرح اولویت با کانون‌های مجری طرح تلاوت نور، حضور در دوره های آموزشی قرآنی برگزار شده از سوی ستاد، حضور فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان و همچنین کانون هایی که تمایل و آمادگی خود نسبت به اجرای طرح را اظهار کرده باشند، است.

لایقی اصل به مختصات برنامه طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» اشاره کرد و گفت: مخاطبین طرح عموم مردم، مدت اجرا ۴۵ الی ۶۰ دقیقه و در قالب نشست یا محفل با موضوع تلاوت قرآن کریم خواهد بود.

آغاز طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در مسجد قبا دولت آباد یاسوج

آغاز طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآنی» در مسجد قبا دولت آباد یاسوج

کد خبر 1738993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha