بهره گیری از رفتار حضرت فاطمه (س) انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند می کند

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به نقش امت های اسلامی در پیروی از سیره حضرت زهرا (س)، گفت: با بهره گیری از رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) می توان در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» در مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه که در مصلی امام رضا (ع) مارگون برگزار شد به مقام شامخ و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اظهار کرد: در تمام منابع شیعه و سنی احادیث منزلت و مقام حضرت فاطمه زهرا (س) نقل شده که پیغمبر فرمود: «فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد، مرا آزرده و هر کس مرا آزرده، خدا را آزرده است».

امام جمعه شهرستان مارگون از مهم ترین شیوه های تعلیم و تربیت را روش الگوگیری دانست و گفت: اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان ها، بر این اصل مهم تأکید نموده است.

وی ادامه داد: زیرا شخصیت الگو، به عنوان یک نقطه کانونی در محور رشد و هدایت های اخلاقی تربیتی قرار می گیرد و در شکل گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می گذارد، به همین دلیل قرآن کریم الگوهای صحیحی را تعیین نموده و بر پیروی از ایشان سفارش کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: از سوی دیگر نیاز به الگو، از نیازهای طبیعی بشر است و انسان را وا می دارد تا با در نظر داشتن الگوی مورد نظر، تلاشی هدف دار و آگاهانه برای رسیدن به ویژگی های رفتاری و اخلاقی الگو در پیش گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون بیان کرد: قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(ص) را الگوی شایسته و اسوه حسنه مؤمنان معرفی کرده است، در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خُلق و خو و مسئولیت های خاص زنانه، لازم است زنان از جنس خود هم، الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیره اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) خود در سخنانش، فاطمه(س) را از وجود خود می داند و بارها در جمع مؤمنین می فرماید: «فاطمه(س) پاره تن من است».

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: وجود فاطمه(س) از وجود رسول خدا(ص) جدا نیست و سیره او جلوه دیگری از سیره پیامبر است، پس فاطمه(س)، ادامه راه و سیره رسول خدا(ص) در همه زمینه ها از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف و... است.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: اما آنچه در زندگی کوتاه حضرت، برای اسوه پذیری خاص زنان از ایشان بیشتر مبتلور شده، سیره حضرت در عرصه خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان است.

وی اظهار کرد:امام باقر(ع) در عظمت و جلالت مادر بزرگوارش فاطمه(س) می فرمایند: «لَقد کانت مفروضَة الطاعةِ علی جمیع مَن خلق الله من الجنّ والإنسِ والطیرِ والوحشِ و الانبیاء والملائکة اطاعت فاطمه(س) بر تمام بندگان الهی از جن و انس، پرندگان و حیوانات، پیامبران و ملائکه واجب است».

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: امام زمان (عج) هم وجود مقدس حضرت فاطمه(س) را، اسوه نیکوی خویش دانسته و فرموده اند: «و فی ابنةِ رسول الله لیَ اسوةٌ حسنةٌ همانا دختر رسول خدا(ص) برای من الگویی شایسته است».

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به نقش امت های اسلامی در پیروی از سیره حضرت زهرا (س)، گفت: با بهره گیری از رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) می توان در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در حسن معاشرت با همسر هم رضایت خدا مقدم بود. روزی که امام علی(ع) از وی پرسید: «چرا از رنج گرسنگی و بی غذا ماندن خانه وی را خبردار نکرده، فاطمه(س) در پاسخ فرمود: یا ابالحسن إنی لاستحیی من الهی ان اکلف نفسک مالا تقدر علیه  ای اباالحسن! من از خدای خود شرم می کنم که به تو تکلیفی کنم که قادر به انجام آن نیستی. و نفرمود من از تو که همسرم هستی شرم می کنم».

حجت الاسلام خواجه پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم ولایتمدار مارگون در برنامه‌های مختلف، گفت: ایام فاطمیه دهه دوم به مدت ۶ شب در مصلی امام رضا علیه السلام همراه با پخت غذای نذری برگزار می‌شود و همچنین روضه های خانگی در این شهرستان مثل سنوات گذشته انجام می گیرد .

کد خبر 1738999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha