آینده هر کشوری در گرو تحقیق و پژوهش است

حجت الاسلام میثم تارم ضمن گرامیداشت روز تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: پژوهش وتحقیق مسئله مهمی است زیرا آینده هر کشوری به در گرو تحقیق و پژوهش می باشد و وابسته به محققان و پژوهشگران آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۴ آذرماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: خطبه فدکیه یکی از میراث های فاطمه زهرا (س) است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه خطبه فدکیه دریایی از معارف، حقایق و مسائل اسلامی، قرآنی، سیاسی و اجتماعی است، ابراز کرد: این خطبه نیاز به شرح و تفسیر فراوانی دارد چنانچه بسیاری از مفسرین آن را تفسیر کرده اند.

وی با اشاره به این که نحوه ورود حضرت زهرا (س) برای ایراد خطبه فدکیه حاوی پیام های مهمی است،خاطرنشان کرد: حضور حضرت زهرا (س) با حجاب کامل این درس و پیام را دارد که حجاب و عفاف نه تنها مانع حضور زنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیست بلکه زن با حجاب برتر که همان چادر است می تواند در تمام عرصه های اجتماعی و در پیچیده ترین مسائل سیاسی روز ورود پیدا کند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: زنان محجبه و عفیف می تواند از ارزش های دینی و اسلامی با حفظ شئونات اسلامی دفاع کند.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: نمی توان حجاب و عفاف را بهانه قرار داد و آن را مانعی برای عدم حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی قرار داد.

وی دومین پیام نحوه ورود حضرت زهرا (س) برای ایراد خطبه فدکیه را تواضع و فروتنی برشمرد و عنوان کرد:حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی باید همراه با عظمت باشد.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: حضرت زهرا (س) که زندگی کاملا مردمی داشت با جمعی از زنان بنی هاشم و اقوام خود به مسجد رفتند تا مردم و غاصبان متوجه عظمت او شوند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: حجاب و عفاف آنچنان برای آن حضرت زهرا حائز اهمیت بود که نه تنها از چادر استفاده می کرد بلکه به هنگام راه رفتن چادر روی پاهای ایشان را می پوشانید.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) آنچنان مجذوب پیامبر (ص) بودند که ایشان را الگو و اسوه خود قرار داده و هنگام راه رفتن همچون پیامبر اکرم (ص) راه می رفتند، ما باید رفتار، گفتار و کردار خودمان را شبیه اولیای الهی کنیم.

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت روز تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق مسئله مهمی است زیرا آینده هر کشوری به محققان و پژوهشگران آن بسته است.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه پیشرفت کشورها براساس میزان پژوهش های آنهاست، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و گسترش دانشگاه ها و حوزه های علمیه، به لحاظ پژوهشی کشور ما در سطح جهان پیشرفت های خوبی داشته است و در خاورمیانه رتبه اول را داریم.

کد خبر 1739025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha