امام جمعه ساری:

اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

لزوم کیفی سازی تغذیه و اسکان زائرین عتبات
اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی به گلایه مندی برخی از زوار عتبات و عالیات از تغذیه و هتل ها در کربلا و نجف اشاره کرد و گفت: حج و زیارت باید ناظم باشد نه اینکه کاروان داری کند و تاجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام حمعه ساری در خطبه های نمازجمعه این هفته مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه ی مورخان این حدیث شریف را متواتر نقل نمودند که حضرت محمد مصطفی(ص) به دختر گرامی شان فرمودند : «فاطمةُ بَضْعَةٌ مِنّی، مَن سَرَّها فقد سَرَّنی ومَن ساءها فقد ساءنی، فاطمةُ أعزُّ النّاسِ علَیَّ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : فاطمه پاره تن من است، هر که او را شاد سازد مرا شاد ساخته و هر که او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است. فاطمه عزیزترین فرد برای من است.»، اظهار کرد: شان و جایگاه و فضیلت حضرت زهرا (س) باید به درستی تبیین شود.

لزوم کیفی سازی تغذیه و اسکان زائرین عتبات|اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رفتارهای مردم در جوامع امروز نظیر بی حجابی و توهین به مقدسات اسلام نظیر قرآن سوزی نوعی ناراحت کردن حضرت زهرا(س) محسوب می شود، افزود: اگر در ما رفتارهایی وجود دارد که موجب ناراحتی این بانوی بزرگ اسلام می شود را باید با تقوا پیشه گی از خود دور کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تحسین مردم شریف استان مازندران برای اقامه عزای فاطمی در سراسر دیار علویان، گفت: باید حرمت مجالس اقامه عزای فاطمی حفظ شود برای حضور در مراسم روضه زهرای مرضیه (س) دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) از یکدیگر سبقت بگیریم. نباید جریان فاطمیه سوژه ای شود که ناخواسته زمینه ترویج تشیع انگلیسی فراهم شود.

وی به ۲۷آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و خاطرنشان شد: شب یلدا پیش رو داریم صله رحم مورد توجه و تاکید دین مبین اسلام است. اسلام دین پیوند خانوادگی، اجتماعی و خویشاوندی است.

لزوم کیفی سازی تغذیه و اسکان زائرین عتبات|اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

خطیب جمعه ساری بااشاره به روز پژوهش و تحقیق و با بیان اینکه پژوهش و تحقیق از ملزومات توسعه هر جامعه ای است، گفت: در حوزه کشاورزی مراکز تحقیقات داریم باید از این ظرفیت برای تقویت کشاورزی مازندران بهره گرفته شود. در جریان بذر گندم امسال کمبود داشتیم و متاسفانه برخی از بذرها فاسد بودند. مرکز تحقیقات کشاورزی باید برای جلوگیری از این پیشامدها در حوزه کشاورزی تدبیر کند.

وی با بیان اینکه باید با ترک فعل در حوزه تامین بذر گندم برخورد جدی شود، افزود: مسئولین خسارت ناشی از کمبود بذر گندم را جبران نمایند.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم نظارت بر قیمت بازار تاکید کرد و گفت: آب منطقه ای استان در حوزه رودخانه ها و تعیین حریم ۱۴۰ متری برای رودخانه های استان اقدامات غیر کارشناسی دارد که باید با خاطییان برخورد شود.

لزوم کیفی سازی تغذیه و اسکان زائرین عتبات|اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

وی همچنین بیان کرد: منابع طبیعی مزارعی را که سال‌های سال کشاورزان روی آن کار می‌کردند به نام خود سند می‌زند و دیواری کوتاه‌تر از کشاورز پیدا نکرده است. معتقدیم به این شیوه نمی‌توان قطب کشاورزی را مدیریت کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخشی از سخنانش به گلایه مندی برخی از زوار عتبات و عالیات از تغذیه و هتل ها در کربلا و نجف اشاره کرد و گفت: حج و زیارت باید ناظم باشد نه اینکه کاروان داری کند و تاجر شود.

لزوم کیفی سازی تغذیه و اسکان زائرین عتبات|اقامه عزای فاطمی بدور از تفرقه افکنی باشد

امام جمعه ساری در خاتمه ضمن اعلام انزجار از جنایات ددمنشانه اسرائیل در غزه، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل مایه ننگ بشریت هستند. اگر آمریکا در مسئله طوفان الاقصی به میدان نمی آمد قطعا شکست صهیونیست ها حتمی بود.

کد خبر 1739031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha