بیانیه گام دوم انقلاب باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تدریس شود

حجت الاسلام نجیبی، بر ضرورت تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: انقلاب اکنون به مرحله پوست‌اندازی خود رسیده است و ترویج فرهنگ انقلاب و تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بسیار امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت‌الاسلام علی نجیبی» ظهر امروز (جمعه ۲۴ آذرماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن‌الائمه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه دوم، اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی جامع و کامل و همه جانبه سبک زندگی معنوی، اخلاقی و اجتماعی زن در اسلام است.

خطیب نماز جمعه آبادان، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان زن کامل نه تنها در عفاف و حجاب الگویی برای زنان است بلکه در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند و در تمام ابعاد، اسوه ای برای مردان و زنان است و این بانوی بزرگوار در شجاعت، دفاع از ولایت، ظلم ستیزی و استبداد ستیزی نیز اسوه است.

وی ایام فاطمیه را معیار حق و باطل دانست و تصریح کرد: گرامی داشتن ایام فاطمیه، یعنی ولایت حضرت علی(ع) را گرامی بداریم، حضرت زهرا(س) شهید شد تا مسیر ولایت منحرف نشود با تمام وجود به میدان آمد و با سخنرانی و گریه سیاسی برای خنثی کردن توطئه دشمن به میدان آمد.

حجت الاسلام نجیبی در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت روز تحقیق و پژوهش، یاد آور شد: پیشرفت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ایران در ۳۵ سال اخیر چشمگیر بوده و امروز از بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز جلوتر هستیم.

وی بر ضرورت تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: انقلاب اکنون به مرحله پوست‌اندازی خود رسیده است و ترویج فرهنگ انقلاب و تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بسیار امری ضروری است.

امام جمعه موقت آبادان در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از مسئولان، گفت: متاسفانه برخی مسئولان با بی‌کفایتی خود جامعه را دلسرد کردند، لذا باید آنها را شناسایی کرد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی گذشته ولی بدلیل بی‌کفایتی مسئولان شرایط این شهر همچنان اسفبار است.

حجت الاسلام نجیبی، ادامه داد: چرا مردم آبادان باید آروزی داشتن یک پارک مناسب را داشته باشند؟ متاسفانه همچنان زیرساخت‌های این شهر با مشکل مواجه است.

وی استفاده از مسئولان غیربومی را از عوامل عقب افتادگی این شهر عنوان کرد و بیان داشت: سال‌هاست پست‌های کلیدی در این شهر به دستان افراد غیر بومی داده می‌شود در حالی که این شهر جوانان متخصص و شجاع دارد.

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه آیا خارج از آبادان از جوانان این شهر در پست‌های مختلف استفاده می‌شود؟، عنوان کرد: باید به جوانان این شهر که پدر، برادر و خانه خود را در جنگ از دست دادند توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان آبادان که شناختی از این شهر ندارند مشکلات را نیز درک نمی‌کنند، اضافه کرد: آینده آبادان و خرمشهر با این شرایط دیگر در دست مردم این ۲ شهر نیست این در حالیست که باید این ۲ شهر را به مردم و جوانان آن سپرد.

کد خبر 1739033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha