برگزاری  سوگواره یاس نبوی در ۵۵ بقعه متبرکه استان همدان

مهدوی گفت: همزمان با ایام فاطمیه آیین سوگواره یاس نبوی در ۵۵ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

امیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: همزمان با ایام فاطمیه سوگواره یاس نبوی از ۶ آذر ماه در ۵۵ بقعه متبرکه استان همدان در حال برگزاری است.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان  بیان کرد: سوگواره یاس نبوی در راستای ترویج معارف نورانی معصومین، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه  به قطب فرهنگی و اجرای صحیح نیات واقفین و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف برای حضرت زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت برگزار می‌شود.

وی ترویج فضایل اخلاقی حضرت زهرا(س) و ترویج خطبه فدکیه  را به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت را از برنامه های محوری سوگواه یاس نبوی دربقاع متبرکه برشمرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی شامل  برگزاری سخنرانی در خصوص معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، قرائت قرآن کریم، تواشیح، قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، عزاداری، مداحی، مرثیه سرایی، و ... از برنامه های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه است.

مهدوی ادامه داد: ۲۵ نفر از مبلغان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، شبهات دینی، و اجرای نیات موقوفات مرتبط با روضه خوانی بقاع متبرکه دراستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی اعزام می شوند.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن در ده بقعه متبرکه استان همدان در ایام فاطمیه خبر داد و گفت:  این محافل نورانی با حضور قاریان برجسته استان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان اطعام دهی در راستای نیت واقفان، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی  فضا سازی و تبلیغات محیطی، پویش های مختلف، و... را نیز از دیگر برنامه های ایام فاطمیه در بقاع متبرکه دانست و یادآور شد:  در روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز ویژه برنامه های این روز در بقاع متبرکه به صورت پر شور برگزار می‌شود.

کد خبر 1739062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha