مکتب فاطمی مکتبی همراه با صبر و جهاد تبیین است

حجت الاسلام داداشی مکتب فاطمی را  مکتبی همراه با صبر و جهاد تبیین دانست و گفت: اهل بیت(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام راستین و حق و حقیقت هزینه دادند و ما نیز باید برای جهاد تبیین و روشنگری هزینه بدهیم و ناملایمات را به جان بخریم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مقداد داداشی_  کارشناس مذهبی از قم در سوگواره یاس نبوی شهرستان آستانه اشرفیه که به صورت مجلس روضه عصر امروز(جمعه، ۲۴ آذر) در حسینیه اعظم حرم مطهر سیدجلالدین اشرف برگزار شد با بیان اینکه همواره حسن ظن به خدا داشتن بسیار خوب است اظهار کرد: مهم این است که در زندگی خداوند را از عمق جان قبول داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه، وقتی می گویند حضرت زهرا(س) اهل عبادت بود نه اینکه همیشه در حال نماز و دعا باشند، افزود: یکی از جلوه های عبادت نماز خواندن است ولی کمک به دیگران، آب با محبت به دست همسر دادن، با روی خوش با همسر صحبت کردن، تربیت خوب، احترام به پدر و مادر و ...  نیز، جلوه های عبادت و بندگی خدا است که حضرت فاطمه زهرا(س) بخوبی آنها را رعایت می کرد.  

حجت الاسلام داداشی در ادامه به نوع مکتب فاطمی که مکتبی همراه با صبر و جهاد تبیین است اشاره و اذعان کرد: اهل بیت(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام راستین و حق و حقیقت هزینه دادند و ما نیز باید برای جهاد تبیین و روشنگری هزینه بدهیم و ناملایمات را به جان بخریم.  

وی با تاکید بر اینکه ما شخصیتی مانند حضرت زهرا(س) را به عنوان یک الگوی بسیار ارزشمند در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین داریم، افزود:حضرت زهرای مرضیه(س) با اینکه دخت نبی مکرم اسلام بودند اما درب منزل تک تک انصار و مهاجران می‌رفتند و آنان را نسبت به جبهه حق روشنگری می کردند.  

حجت الاسلام داداشی خاطر نشان کرد: باید بدانیم که در سبک زندگی فاطمی، فعالیت اجتماعی و جهاد تبیینی مانع از دفاع از ولایت، مادری، خانواده داری، تربیت فرزندان، ارتباط با بستگان و... نمی شود.

وی ایستادن در پای حق را در هر شرایطی، از ویژگی های مومنین دانست و گفت: مسلمین الگویی مانند حضرت زهرا(س) و اهل بیت (ع) دارند که همیشه راهنمای آنان است.  

گفتنی است، این برنامه با اجرای گروه سرود به رنگ آسمان با عنوان «ما و در» همراه بود.

مکتب فاطمی مکتبی همراه با صبر و جهاد تبیین است

مکتب فاطمی مکتبی همراه با صبر و جهاد تبیین است

کد خبر 1739067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha