مراسم سوگواری فاطمیه در کانون سلمان فارسی کرمانشاه برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسمی درمسجد سلمان فارسی(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی ومداحی ذاکرین و مداحان اهل بیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)  مراسم سوگواری و عزاداری در مسجد و کانون سلمان فارسی برگزار شد.

براساس این گزارش جوانان و نوجوانان کرمانشاهی با حضور پرشور خود در این مراسم ضمن  اقامه نماز مغرب و عشاء به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

مراسم سوگواری فاطمیه در کانون سلمان فارسی کرمانشاه برگزار شد

در حاشیه این مراسم سخنرانان حاضر با اشاره به اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) نه تنها نقطه وصل میان امامت و نبوت است بلکه نقطه اتصال میان جهان اسلام و بین تمام مذاهب اسلامی است و با تاکید بر نقش بانوی بزرگ اسلام در شناخت چهره نفاق جامعه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مملو از آموزه های دینی و قرآنی است که هرانسانی از آن الگو برداری کند سعادت دنیا نصیب او می شود.

همچنین ،حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد و ۱۳ جمادی الاولی (به روایتی) یا سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، و در سن ۱۸ سالگی در مدینه منوره به شهادت رسید.

مراسم سوگواری فاطمیه در کانون سلمان فارسی کرمانشاه برگزار شد

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمدبن ‌عبدالله و حضرت خدیجه کبری (س) دختر خویلد، همسر مکرمه حضرت امام علی (ع) و مادر ارجمند حضرت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب کبری (س) است.

 در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س) چند روایت وجود دارد که ‌یکی بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (ص) در ۱۳ جمادی الاولی است و به روایت مشهورتری در سن 18 سالگی و ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی است.

مراسم سوگواری فاطمیه در کانون سلمان فارسی کرمانشاه برگزار شد

کد خبر 1739094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha