مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درمراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام

چگنی نژاد گفت: سه شهید گمنام عملیات های خیبر، کربلای ۶ و بدر در لرستان تشییع و در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

محمد چگنی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: آیین استقبال از شهدای گمنام از بیستم آذرماه با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در شهرستان ها و مناطق مختلف استان لرستان برگزار شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: روز یکشنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام ساعت ۹ صبح در میدان شهدا خرم آباد به سمت مصلی این شهرستان تشییع خواهند شد.

چگنی نژاد ادامه داد: مراسم تدفین شهدای گمنام فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، در ساعت ۱۴ در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می شود.

شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه، بروجرد یک هزار و ۵۰۰، دورود ۶۱۹، الیگودرز ۵۸۹، ازنا ۴۰۶، کوهدشت ۵۰۷، الشتر ۳۸۶، دلفان ۲۴۹، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

کد خبر 1739149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha