برگزاری نهمین محفل انجمن فرهنگی ادبی «ماه» در آران و بیدگل

نهمین نشست «انجمن فرهنگی ادبی هیئت» (ماه)، با حضور شاعران و ادیبان و فرهیختگان در مرکز هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها، نهمین نشست «انجمن فرهنگی ادبی هیئت» (ماه)، با حضور شاعران و ادیبان و فرهیختگان در مرکز هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل برگزار شد.

در این نشست، آثار ادبی با موضوع معرفی شخصیت حضرت زهرا(علیهاالسلام) و همچنین اشعاری که در سوگ شهادت آن حضرت سروده شده بود، از سوی حاضران قرائت و در ادامه برخی از اشعار از سوی حُضّار نقد و بررسی شد.

در ادامه این برنامه، چند تن از مداحان اهل بیت(ع) در مدح و منقبت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) مدیحه سرایی و نوحه خوانی کردند.

برگزاری نهمین محفل انجمن فرهنگی ادبی «ماه» در آران و بیدگل

در بخش دیگری از این مراسم «مقداد نمکی» پژوهشگر و کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) از بعد سیاسی اجتماعی پرداخت.

نمکی در تشریح ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) و وصیت ایشان در شب شهادت شان گفت: ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) بسیار گسترده و وسیع است و ایشان حتی وصیت های سیاسی اجتماعی و وصایایی در حوزه سبک زندگی هم داشتند.

این پژوهشگر حوزه دین ادامه داد: با توجه به اینکه رسالت اصلی ما هیئتی ها در ترویج سبک زندگی فاطمی است باید به این ابعاد بیشتر توجه کنیم و این مهم در سایۀ تامل و ژرف اندیشی تحقق می یابد.

مقداد نمکی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در بخشی از وصیت خود به این نکته اشاره فرمودند که کودک به مادر نیاز دارد و چون امامه دختر ابوالعاص بن ربیع و نوه حضرت محمد(ص) شخصیت مورد احترام پیامبر(ص) بودند و شخصیت های بسیاری تمایل داشتند با ایشان ازدواج کنند حضرت زهرا(س) خواستند این گوهر رسالت در صدف ولایت محفوظ و مضبوط بماند.

وی افزود: حاصل ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با اُمامه(س) فرزندی شد که در شب اول ماه رمضان و همزمان با رؤیت هلال ماه دیده به جهان گشود و به همین دلیل نامش را محمدهلال(ع) نهادند و اینک بارگاه ایشان در آران و بیدگل، مأمن دوستداران و دلدادگان اهل بیت(ع) است.

تفسیر بخشی از آیات تربیتی سوره مبارکه «بلد» و قرائت حدیث شریف کسا از دیگر برنامه های این محفل ادبی فرهنگی و مذهبی بود.

برگزاری نهمین محفل انجمن فرهنگی ادبی «ماه» در آران و بیدگل

انجمن ادبی هیئت (ماه) وابسته به هیئت حضرت اباالفضل(ع) دهنو، ششم اسفندماه سال ۱۴۰۱ همزمان با سالروز میلاد خجسته قمر بنی‌هاشم(ع) با حضور استاد عبدالجبار کاکایی و با رویکرد پرورش استعدادهای جوان در پرتوافشانی و ارادت‌ورزی در مسیر عشق به ولایت و امامت در عرصه ادبی و فرهنگی، فعالیت خود را آغاز کرد و نشست های فرهنگی ادبی این انجمن به صورت ماهانه در حسینیه این هیئت برگزار می‌شود.

روح اله باقری

کد خبر 1739202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha