دشمن تلاش می‌کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند

امام جمعه شهرستان رباط کریم گفت: دشمن تلاش می کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند و لازم است، مردم مؤمن و متدین و نظام اسلامی برای تقویت مساجد پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در جلسه "شورای ناحیه علامه امینی مرکز رسیدگی به امور مساجد" شهرستان رباط کریم که با حضور رئیس رسیدگی به امور مساجد استان تهران، ائمه جمعه و فرماندار رباط کریم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی اکرم "ص"، از عملکرد مساجد سطح شهرستان ابراز رضایت نمود و خواستار توجه بیشتر مسئولین به برخی از مشکلات در این حوزه شد.

امام جمعه  رباط‌کریم در این جلسه به نقش مساجد در تداوم فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزود: دشمن تلاش می کند سنگر مساجد را از جوانان خالی کند.

وی تنوع و محتوا بخشیدن به برنامه های مساجد را یکی از راه‌های جذب جوانان به مسجد و خنثی کردن دسیسه های دشمن دانستند و تأکید کرد: امروز همه تربیت یافتگان حوزه های علمیه، مردم مؤمن و متدین و نظام اسلامی باید برای تقویت مساجد پای کار بیایند.

 حجت‌الاسلام ترابی عملکرد و برآیند فعالیت مساجد شهرستان را علیرغم کمبودها، رضایت بخش خواندند و گفت:ما ۱۰۲ مسجد در سطح شهرستان داریم که شهر پر جمعیت پرند تنها ۱۳ مسجد دارد که برای این شهر با افق رشد جمعیتی و جغرافیایی بسیار کم است.

امام جمعه رباط‌کریم با بیان اینکه از ۷ مسجد نصیرشهر ۴ مسجد فعال است، افزود: در رباط کریم و روستاهای تابعه نیز ۷۸ مسجد داریم که  ۵۸ مسجد فعال هستند.

حجت الاسلام ترابی در پایان کمبود خانه عالم در مساجد  را یکی از معضلات مهم امور مساجد در سطح شهرستان دانستند و افزود: باهمه کمبودها مساجد ما فعالند، اکثریت قریب به اتفاق ائمه جماعات ما انقلابی هستند و پایگاه‌های بسیج مساجد به نحو مطلوبی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

کد خبر 1739220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha