افتتاح مسجد «گوارینپا» در آبوجا

جامعه مسلمانان یک مسجد مرکزی را در منطقه «گوارینپا» آبوجا به عنوان بخشی از فعالیت های بزرگداشت صدمین سالگرد انجمن  اسلامی «انصارالدین»، افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailynigerian»، جامعه مسلمانان یک مسجد مرکزی را در منطقه «گوارینپا» آبوجا به عنوان بخشی از فعالیت های بزرگداشت صدمین سالگرد انجمن  اسلامی «انصارالدین»، افتتاح کرد.

«عبدالرئوف ثانی»، رئیس جامعه انصارالدین نیجریه در مراسم افتتاحیه مسجد گفت: بازگشایی این مسجد نقطه قابل توجهی در تاریخ این انجمن در نیجریه است.

وی افزود: این یک سنت است و ما می خواهیم مردم بدانند که در مجاورت آنها مسجدی برای اینکه مامن و مایه آرامششان باشد، وجود دارد.

ثانی گفت:  جمعیت انصارالدین ۱۰۰ سال بسیار پر حادثه، تاثیرگذار و بسیار موفق را پشت سر گذاشته و از نظر آموزش، تبلیغ اسلام، تامین مایحتاج زندگی مانند بهداشت و درمان و غیره کمک شایانی به جامعه کرده است.

رئیس جامعه انصارالدین آبوجا گفت: نکته بعدی این است که در قرن آینده، ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم، ما نباید به انفعال برسیم و باید برای پیشرفت جامعه خود به ویژه از طریق فعالیت‌های مسجدی تلاش کنیم.

وی افزود: ما در حال انجام این کار هستیم تا برای قرن آینده برنامه ریزی کنیم و به لطف خدا، قصد ما این است که در راستای خدمت به بشریت،  کارهای بیشتری انجام دهیم.

ثانی بر لزوم تلاش بیشتر در امر تبلیغ اسلام و همچنین رسیدگی به مفاسد آزاردهنده کشور تاکید کرد.

پیش از این، عبدالکریم عبدالعزیز، از رهبران دینی آبوجا گفته بود که هزینه تخمینی این مسجد که کار ساخت آن در سال ۲۰۲۰ آغاز شده ، حدود ۲۰۰ میلیون «نایرا» واحد پول نیجریه برآورد شده است.

او گفت که می توان بر مزایای این مسجد برای جامعه تاکید کرد، به ویژه اینکه مسجد به ساکنان در منطقه خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

آقای عبدالعزیز خاطرنشان کرد که اجرای این پروژه از طریق کمک های مالی اعضای جامعه اسلامی بوده است.

وی از مسلمانان خواست تا برای حمایت از اسلام و همچنین عاملان تغییرات مثبت در کشور بیشتر تلاش کنند.

کد خبر 1739247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha