تدوین اطلس جامع محلات گرگان برای اولین بار

شهردار گرگان گفت: با هدف شناسایی ظرفیت‌های شهری، اطلس جامع محلات (۱۰۹) گرگان برای نخستین بار تدوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمحمدرضا سیدالنگی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: «محله محوری» یکی از مهمترین رویکردهای شهرداری گرگان در دوره کنونی است و تلاش کردیم براساس نیازهای شهروندان، اقدامات عمرانی و زیرساختی را براساس نیازهای شهروندان، اولویت‌بندی کنیم.

شهردار گرگان یکی از اقداماتی که برای نخستین بار انجام شده است را اجرای مطالعات جامع و تهیه اطلس ۱۰۹ محله گرگان عنوان و هدف از این کار را شناسایی ظرفیت‌های شهری اعلام کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تدقیق بافت فرسوده گرگان، گفت: تدوین و اجرای طرح تدقیق بافت فرسوده در محلات قدیمی گرگان با ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اقدامی کم سابقه در شهرداری بوده است.

سیدالنگی اضافه کرد: علاوه براین از سوی معاونت شهرسازی شهرداری گرگان، مطالعات طرح بافت تاریخی و ایجاد اشتغال در بافت تاریخی گرگان شامل رستوران، مشاغل سنتی و ... نیز با هشت میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

وی یکی از سیاست‌های شهرداری گرگان را حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک عنوان کرد و گفت: از دیگر طرح‌های مطالعاتی شهرداری گرگان، تهیه اطلس کودکان در راستای تحقق سیاست‌های شهر دوستدار کودک با اعتبار چهار میلیارد ریال است.

شهردار گرگان به انجام مطالعات زیست محیطی طرح تله کابین این شهر اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد و امیدواریم با رفع مسائلی که درباره این پروژه مطرح است، هرچه زودتر شاهد آغاز عملیاتی اجرایی آن باشیم.

کد خبر 1739618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha