گستردگی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد قابل توجه است

احمدی با اشاره به گستردگی فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی و ... کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مسجد محورمحوری و واگذاری بخشی از مسئولیت های شهری به مساجد در اولویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «غلامرضا احمدی» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز امروز در نشست هم‌اندیشی با ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مسجد از صدر تاریخ اسلام، همواره به عنوان پایگاه اصلی دینی، اجتماعی، فرهنگی  و سیاسی و مبدا اصلی تمدن سازی در جامعه بوده و در طول مبارزات انقلاب اسلامی نیز نقش تعیین کننده ای در شکل گیری و مسیر دهی این حرکت عظیم به رهبری امام خمینی(ره) داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همواره بر نقش اساسی مسجد تاکید نموده و انجام کارهای زیربنایی، از جمله تشکیل پایگاه های فعالیت اجتماعی در مساجد و انتخاب مسجد به عنوان هسته مقاومت و بصیرت فرهنگی و محل جریان شناسی و هویت دهی به جوانان را خواستار شده اند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز ادامه داد: امروزه به دلیل گستردگی مشکلات و دغدغه های شهری، مشارکت واقعی و معنادار مردم در فرایندهای فرهنگی اجتماعی و مدیریت و برنامه ریزی و توسعه آن، مورد تایید برنامه ریزان شهری بوده و همین موضوع اهمیت حضور شهروندان و مشارکت آنان در قالب فعالیت های محله محور و مسجد محور را آشکار می سازد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مسجدمحوری در مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: شناسایی بهتر مسائل بومی و محله ای و جلب مشارکت شهروندان، استفاده از پتانسیل های مردمی برای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی، احیای هویت محلات، جلب مشارکت مردم محله در نیاز سنجی، سیاست گذاری و برنامه ریزی و اجرا از مهمترین اهداف مدیریت شهری در محلات با محوریت مساجد می باشد.

احمدی با اشاره به گستردگی فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، اجتماعی و ... کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: مسجد محورمحوری و واگذاری بخشی از مسئولیت های شهری به مساجد تغییراتی را در فضای زیست محل ایجاد کرده و زمینه مناسبی را برای بهبود فضای فرهنگی اجتماعی و ورزشی محلات فراهم می کند.

گفتی است، در پایان این نشست تعدادی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد تبریز و فعالان فرهنگی به بیان پیشنهادها و نکته نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1739768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha