پیوند ناگسستنی  حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه پیوند ناگسستنی میان حوزه و دانشگاه حاکم است گفت: با وحدت این دو نهاد بسیاری از مشکلات شناسایی و راهکار رفع آن ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام سید محمد حسین صفوی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر) درجلسه هم اندیشی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور جمعی از استادان دانشگاه و روحانیون، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد اظهار کرد: الگو شدن غرب در حوزه علوم و فنون برای ساکنان زمین پس از رنسانس کم کم به فرهنگ تبعیت مطلق از غرب تبدیل شد و همین امر موجبات تغییر ات اساسی در اندیشه، کنش‌های اجتماعی و سیاسی رجال صاحب نفوذ در اقصی نقاط جهان و ایران شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در این راستا نظام آموزشی جدیدی به نام دانشگاه و در تقابل با نظام سنتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و برای محو آثار و منش دینی توسط رضاخان و با مدیریت غرب راه اندازی شد گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری دانشگاه از اول به صورت سکولار و با همین هدف متولد شده است دشمنان قسم خورده دین از همان آغاز در تنور اختلافات حوزه و دانشگاه دمیدند و کار را به جایی رساندند که هیچ کدام از دو حوزه آموزشی در کشور توان تحمل یکدیگر را نداشتند در قبال هم موضع منفی نشان می‌دادند و ید واحده‌ای در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی شدند.

حجت الاسلام صفوی افزود: علی رغم باقیماندن رسوب برخی افکارمتحجرانه و جزم اندیشانه در این دو نظام مقدس علمی، امروز شاهد به ثمر نشستن آرزوی امام عزیز(ره) در تحقق وحدت هستیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از چند جهت قابل بررسی است اولا وحدت در مبدا فاعلی که از این منظر همه تغییرات و تحولات در صحنه آفرینش و در حیات فرد و جامعه معطوف به اراده پروردگار است این همان نگاه توحیدی است که انبیا عظام منادی و پرچمدار آن بودند اگر وحدت در این نگاه شکل بگیرد تمام اختلافات رخت بر می‌بندد.
صفوی همچنین ادامه داد: وحدت در غایت و هدف به معنی آن است که هر کدام از دانش پژوهان دو نظام آموزشی به کار خود مشغولند و تقسیم کار جدیست ولی برای تحقق یک هدف و آرمان تلاش می‌کنند.

وی گفت : در نگاه رهبران انقلاب هدف نهایی این انقلاب شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای طلوع خورشید عظمای ولایت است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: امروز به حمدالله ما شاهد تبلور این وحدت در هر دو محیط هستیم و اهدا شهدای والا مقام هسته‌ای نیز در سایر شاخه‌های علوم و شهدای دانشجوی مدافع حرم، نشان دهنده پیوند ناگسستنی میان دانشگاه و معنویت و انقلاب اسلامی است.

کد خبر 1739890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha