خادمیاران آران و بیدگلی با ۹۶ روضه خانگی فضای شهر را فاطمی کردند

 دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران رضوی آران و بیدگل ۹۶ مجلس روضه خانگی را در ایام فاطمیه برگزار کردند.

عباس آذرباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران ۷ کانون‌ خدمت رضوی آران و بیدگل با مشارکت خیران و بانیان نیکوکار این شهرستان ۹۶ مجلس روضه خانگی را در ایام فاطمیه برگزار کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل افزود: کانون‌های ثامن الائمه ۱۰ مجلس، سلطان طوس ۲۲ مجلس، شمس الشموس ۱۱ مجلس،ضامن آهو ۱۰ مجلس، غریب الغربا چهار مجلس، امام رضا(ع) ۱۵ مجلس و کانون تخصصی بانوان و خانواده ۲۴ مجلس روضه خانگی را در مجموع با هزینه حدود ۴۰۰ میلیون ریالی توسط بانیان، خادمیاران و یاوران برگزار کردند.

آذرباد ادامه داد: روضه های خانگی در منزل خادمیاران و یاوران رضوی، تکایا، مدارس با چهارشنبه امام رضایی، منازل شهدا و افراد بیمار و ناتوان که توان شرکت در مجالس عمومی روضه را نداشتند اجرا شد.

خادمیاران آران و بیدگلی با ۹۶ روضه خانگی فضای شهر را فاطمی کردند

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: سخنرانان ‌و مداحان تمامی مجالس روضه خانگی هم در این ایام به صورت تبرعی و با هماهنگی خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی شهرستان در راستای احیای سنت روضه خانگی در مجالس سوگواران را به فیض معنوی و نورانی مدح و منقبت و مرثیه اهل بیت علیهم السلام خاصه حضرت زهرای مرضیه رساندند.

به گفته وی علاوه بر توزیع نذورات مرسوم ایام فاطمیه در مجموع پنج هزار و ۴۱۴ غذای گرم با مشارکت و مساعدت تامین هزینه خیران نیز بین عزاداران و سوگواران فاطمی و نیازمندان سطح شهر توزیع شد.

وی با تاکید بر کیفیت بخشی به مجالس روضه خانگی با برگزاری نشست های معرفت افزایی و بصیرت افزایی بانوان، نوجوانان و جوانان با حضور کارشناسان و سخنرانان مذهبی اظهار داشت: برگزاری تکیه کودکان رضوی با حضور مربیان در جوار مجالس روضه‌های خانگی از دیگر نکات قابل تامل و تقدیر خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی شهرستان در ایام فاطمیه بود.


دفتر خدمت رضوی در آران و بیدگل «شهر نمونه امام رضایی» دارای ۱۶۹ خادمیار رسمی رضوی ( ۱۰۶ نفر زن و ۶۳ نفر مرد)، ۲۹ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون عمومی مستقر در ۱۱ منطقه شهرستان و هم‌جوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و سه کانون تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی در شهرستان است.

این دفتر فعالیت رسمی خود را از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با ۳۶ خادمیار آغاز کرد و تاکنون فعالیت‌های بسیار شاخصی در حوزه محرومیت زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان و افراد آبرودار از تامین جهیزیه، سیسمونی و رضایت طلبکاران مالی را با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان انجام داده است.

خادمیاران آران و بیدگلی با ۹۶ روضه خانگی فضای شهر را فاطمی کردند

کد خبر 1740035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha