جوانی جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به بحث جوانی جمعیت گفت: در این راستا باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز(۳۰آذر)، در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت اظهارداشت: بحث جوانی جمعیت چند وجهی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در این راستا نباید به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جداگانه بنگریم بلکه در کنار هم باید بررسی شوند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در گذشته ازدیاد فرزند، باور و اعتقاد خاص بود، خاطرنشان کرد: امروزه رویه تغییر کرده است که شاید نتوانیم به گذشته بازگردیم اما باید مباحث مختلف بررسی شوند تا فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی در ادانه اظهارکرد: تولد فرزند، هدیه الهی است و ف هنگ سازی در حوزه فرزندآوری نیاز امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برنامه‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری در لرستان به صورت جدی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط اجرای اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید ظرف یک ماه اقدامات دستگاه های مخاطب در بحث جوانی جمعیت، گزارش شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: امتیازات ویژه به خانواده‌های پرجمعیت اختصاص یابد تا جوانان برای فرزندآوری تشویق شوند و اقدام نمایانی با عنوان جوانی جمعیت در یکی از شهرستان های موفق استان در خصوص فرزندآوری انجام شود.

وی گفت: اشعار افزایش جمعیت اکنون تغییر کرده است و با فرزند آوری، ایرانی قوی خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برخی اقدامات در خصوص فرهنگ سازی افزایش جمعیت نیازمند تامین اعتبار است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید مسائل مرتبط را بررسی کند.

کد خبر 1740118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha