الگوگیری از سیره پیامبر موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود

رستمی گفت: مسوولان وقتی وعده‌ای به مردم می‌دهند، به عهد خود وفا کنند و با کمال عزت و احترام با مردم رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، با تبریک مناسبت‌های سالروز تاسیس ثبت احوال، هفته حمل و نقل و سوادآموزی اظهار کرد: ثبت‌احوال هویت یک ملت را نشان می‌دهد و کارکنان این‌ مجموعه از بدو تولد تا زمان مرگ با تک تک افراد جامعه ارتباط دارند.

وی همچنین حمل و نقل را به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه برشمرد و افزود: حمل و نقل پویا و مناسب در پیشبرد توسعه اقتصادی کشپر و استان اثرگذار است و اگر حمل و نقل نباشد اقتصاد فلج می‌شود.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه مسوولان باید هر پعده‌ای که به مردم می‌دهند آنرا عملی کنند بیان کرد:  عمل به وعده از ویژگی‌های مهم برای مسوولان در نظام اسلامی است و لازم است مسوولان وقتی وعده‌ای به مردم می‌دهند، به عهد خود وفا کنند و با کمال عزت و احترام با مردم رفتار کنند.

ماموستا رستمی همچنین به استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه توسعه اقتصادی و عمران تاکید کرد و یادآور شد: باید با آینده‌نگری و با همکاری یکدیگر دنبال حل مشکلات جامعه باشیم و از ظرفیت جوانان بهره ببریم.

امام جمعه سنندج به اهمیت علم و علم‌آموزی هم پرداخت و گفت: علم و علم آموزی از دستورات دین اسلام است و خداوند تبارک و تعالی جایگاه ویژه‌ای را برای علما در نظر گرفته است بنابراین همه باید در راستای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادآموزی و ارتقای سطح علمی جامعه گام برداریم.

 امام جمعه سنندج خواستار الگوگیری مردم و مسوولان از سیره، روش و سبک زندگی پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت پیامبر شد و بیان کرد: الگوگیری از سیره انبیا و اولیای الهی، باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: پیامبر مکرم اسلام مهربانترین، دلسوزترین انسان نسبت به امت اسلام بودند و الگوگیری از سیره پیامبر از سوی مسوولان موجب تحقق عدالت اجتماعی و رضایتمندی مردم خواهد شد.

کد خبر 1740231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha