ولادت نوزاد در استان اصفهان کاهش یافته است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: میزان ولادت نوزادان در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مجتبی یکتامنش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال اظهارداشت: ولادت و وفات جز مهمترین شاخصه های جمعیتی محسوب می شوند که بررسی این آمارها در کشور از کاهش نرخ رشد جمعیت حکایت می کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: استان اصفهان نیز با چنین معضلی روبروست که برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ ازدواج و فرزند آوری امکان خروج از این چالش را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه میزان ولادت نوزادان در شش ماهه اول امسال کاهشی بوده، تصریح کرد: میزان ولادت نوزادان در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

یکتامنش یادآورشد: طلاق و افزایش سن ازدواج بر این مقوله تاثیر گذاشته و باید قوانین مرتبط با قانون جوانی جمعیت بیشتر اجرایی و مصمم بر آن باشند.

وی به تولد چند قلوها اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۵۰ چند قلو در استان اصفهان متولد شده اند که امسال میزان تولد این نوزادان افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: ۹۹ درصد از جمعیت مشمول دریافت کارت ملی، ثبت نام خود را انجام داده اند و فرآیند صدور کارت در حال انجام است.

وی ادامه داد: بعد از تولید کارت در داخل کشور امکان صدور این مدرک شناسایی فراهم و سرعت بیشتری پیدا کرد.

کد خبر 1740264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha