سیستان و بلوچستان، استان حماسه‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان، استان حماسه‌ها ، شاهنامه ،فردوسی، رستم و سهراب است،لذا می‌طلبد آوردگاه موسیقی حماسی هم استان سیستان و بلوچستان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان، علی سرگزی در آیین جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر اظهار کرد: هدف این جشنواره اطلاع حوزه موسیقی و آنچه در فرهنگ ما به عنوان موسیقی در استان و کشور وجود دارد ،می باشد. 
وی افزود: سیستان و بلوچستان، استان حماسه‌ها شاهنامه ،فردوسی، رستم و سهراب است،لذا می‌طلبد آوردگاه موسیقی حماسی هم استان سیستان و بلوچستان باشد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: این اداره کل ، جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر را تدارک دید، تا مقدمه‌ای باشد برای سایر برنامه‌هایی که در راستای شور ونشاط اجتماعی مردم عزیز استان تدارک دیده شده است. 
سرگزی افزود: این جشنواره ابتدا در شهرستان های چابهار ، زهک برگزارشد  و در شهرستان زاهدان، آیین اختتامیه موسیقی حماسی ایرانی در خدمت شما بزرگواران هستیم . 
گفتنی است آیین پایانی جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر با اجراهای گروه های موسیقی حماسی استان،اجرای محمد معتمدی خواننده سرشناس کشوری ،شعر خوانی بهمن محمد زاده شاعر شاخص استان وسخنرانی مدیران کشوری واستانی به کار خود پایان داد.

کد خبر 1740465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha