برای داشتن جامعه عاری از معضلات اجتماعی باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر بخواهیم جامعه عاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی باشد، باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امروز (۳ دی ماه) در سومین اجلاس نماز با محوریت نسل نو و تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد که در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: نماز کلید بهشت خداوند بوده و اگر برای رسیدن به بهشت تلاش نکنیم و جامعه را به‌سوی بهشت هدایت نکنیم، بدون شک ضرر بزرگی خواهیم کرد و جهنم در انتظارمان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید هدف انسان به آرامش رسیدن در پرتو تعالیم الهی باشد، گفت: برخی‌ها مسیر را بد انتخاب و فکر می‌کنند که با ظلم و ستم می‌توان به آرامش رسید، در حالی‌ که راه رسیدن به آرامش و بهشت نماز است.

وی نماز را راه زیبایی زندگی در دنیا و دوری از مشکلات و معضلات دانست و افزود: قلب‌ها باید با نماز به آرامش برسند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه رسیدن به آرامش حقیقی با ذکر خداوند به دست می‌آید و بالاترین ذکر خداوند هم نماز است، بیان کرد: باید توجه کرد که مهم‌ترین عامل به آرامش رسیدن انسان معنویت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: نماز به دلیل تأثیرگذاری بر فرد و اجتماع و همچنین تربیت روح و روان در همه شرایط بر انسان واجب است، چرا که انسان در همه حال می‌تواند خود را در محضر خداوند ببیند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم موضوعاتی همچون بزهکاری، طلاق اعتیاد، ولنگاری، بی‌حجابی، فساد، فحشا و... را از جامعه دور کنیم، باید معنویت را در جامعه گسترش داده و در جامعه نماز را برپا داریم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه نماز جامعه را از فحشا و منکرات پاک می‌کند، اظهار کرد: نماز رشد فکری، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز انسان را به سمت خداوند هدایت و جامعه را به‌ طرف توسعه و پیشرفت سوق می‌دهد، گفت: برای مسائل اقتصادی تلاش، کوشش و رعایت فرمول‌های اقتصادی لازم است، اما بخشی هم به رعایت تقوای الهی برمی‌گردد. 

آیت الله حسینی با بیان اینکه امروز ۶۰ درصد از مناطق غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی ویران‌ شده، افزود: در جنگ جهانی دوم ۷۵ میلیون انسان کشته و عمده کشورها ویران شد، آن‌هم به دست خود انسان‌ها؛ ولی در کنار رشد علمی و صنعتی جوامع، اخلاق و معنویت رشد نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر بخواهیم به توسعه و آرامش برسیم و جامعه عاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی باشد باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم.

وی همه احکام خداوند را در راستای منافع انسان‌ها و سعادت حقیقی بشر دانست و گفت: مقاومت در مقابل دستورات خداوند یک مقاومت جاهلانه بوده و خداوند می‌خواهد انسان‌ها در پرتو نماز و احکام الهی به سعادت دنیا و آخرت برسند .

کد خبر 1740547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha