۲۸ میلیارد ریال برای مدارس خیرساز خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای دوباب مدرسه خیرساز استان در شهرستان های اسفراین و جاجرم هزینه شد.

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: مجموع زیربنای محوطه سازی مدارس مزبور ۲۷۰ مترمربع و زیربنای فضای آموزشی آن ۲۵۰ مترمربع است.

 وی بیان کرد: با بهره برداری از طرح های مزبور، ۱۸۰ دانش آموز مقطع ابتدایی از فضای آموزشی مناسب برخوردار شدند.

 فلاح کوشکی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی پنج متر و ۲۸ سانتی مترمربع است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است و باید قدردان زحمات معلمان، مربیان و استادان در حوزه تعلیم و تربیت جامعه باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی امسال ۲۸  طرح آموزشی در این استان به بهره برداری رسید که این تعداد مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.

فلاح کوشکی اضافه کرد: با افتتاح طرح های مزبور در سطح شهر و روستاهای استان، حدود پنج هزار دانش آموز از فضای مناسب جهت تحصیل بهره مند شدند.

 ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند. 

کد خبر 1740663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha