کانون خواهران رهروان زینبی، حلقه وصل دانش آموزان با مسجد

یکی از کانون های فعال در حوزه زن، کانون فرهنگی هنری رهروان زینبی است که با اجرای برنامه های متنوع قصد دارد تا زن را پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی کند و در این بین توانسته حلقه اتصال دانش آموزان با مسجد باشد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی:

یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع زن و خانواده، فراهم کردن بستر پرورش زن تراز اسلام و انقلاب است تا از طریق این بستر، فرصتی برای تمدن سازی به وجود آید بنابراین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در لبیک به مطالبات رهبری در این زمینه اقدام به تاسیس کانون های تخصصی خواهران کرد.

تاسیس کانون های تخصصی خواهران در دل مساجد سطح کشور، نوید بخش فصل جدیدی از حضور زنان در مساجد است و گامی برای معرفی الگوی سوم زن و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

یکی از کانون های فعال در حوزه زن، کانون فرهنگی هنری رهروان زینبی است که با اجرای برنامه های متنوع قصد دارد تا زن را پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی معرفی کند و در این بین توانسته حلقه اتصال دانش آموزان با مسجد باشد.

اکرم شبانی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون، برگزاری دوره های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای گروه های سنی ابتدایی است که هر عصر دوشنبه برگزار می‌شود.

کانون خواهران رهروان زینبی، حلقه وصل دانش آموزان با مسجد

مدیر کانون تخصصی خواهران رهروان زینبی جیرفت بیان کرد: جلسات جزء خوانی قرآن کریم نیز به طور منظم هر هفته برگزار می‌شود که پای ثابت این جلسات نوجوانان و جوانان مسجدی هستند.

وی برگزاری حلقه های صالحین را یکی دیگر از برنامه های این کانون برشمرد و افزود: جهاد تبیین با رویکرد روشنگری مباحث روز جامعه، یکی از اهدافی است که در این حلقه ها دنبال می شود.

شبانی زاده با اشاره به تعامل و همکاری با پایگاه مقاومت بسیج خواهران، بیان کرد: برنامه های بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی همچون ایام فاطمیه با همکاری پایگاه خواهران اجرا می شود.

مدیر کانون تخصصی خواهران رهروان زینبی جیرفت اظهار کرد: علاوه بر این دو گروه سرود دخترانه با حضور گروه های سنی کودکان و نوجوانان راه اندازی کرده ایم که در مناسبت های ملی و مذهبی از ظرفیت این گروه های سرود برای اجرا استفاده می کنیم.

وی طرح پیوند مسجد و مدرسه را پلی برای ارتباط دانش آموزان با مسجد برشمرد و افزود: بخشی از برنامه های کانون تخصصی خواهران با حضور در مدارس و بخشی نیز با حضور دانش آموزان در مسجد برگزار می‌شود.

شبانی زاده عنوان کرد: با مشارکت کانون تخصصی خواهران و یکی از مدارس دخترانه، نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان طرح امین برپا شد.

کانون خواهران رهروان زینبی، حلقه وصل دانش آموزان با مسجد

مدیر کانون تخصصی خواهران رهروان زینبی جیرفت ادامه داد: این نمایشگاه با غرفه های متعددی از قبیل عفاف و حجاب، کتابخوانی، صنایع دستی، آشنایی با گیاهان دارویی، بازی و سرگرمی بر پا شد.

وی یادآور شد: در ایام فاطمیه نیز نمایشگاه کوچه های بنی هاشم بر پا شد که در این نمایشگاه بخش هایی از زندگی و ولادت تا شهادت حضرت زهرا (س) در قالب هنر به تصویر کشیده شد.

شبانی زاده اظهار کرد: در راستای طرح پیوند مسجد و مدرسه دانش آموزان از این نمایشگاه بازدید کردند.

مدیر کانون تخصصی خواهران رهروان زینبی جیرفت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما در این راستا، آشنایی بچه ها با فضای مسجد و مأنوس شدن آنها با این مکان معنوی است که به همین منظور دانش آموزان در نماز جماعت ظهر و عصر مسجد شرکت می کنند.

وی افزود: علاوه بر این نیز در راستای طرح پیوند مسجد و مدرسه سعی کردیم دانش آموزان را با فضای کتابخانه کانون مسجد آشنا کنیم و برای تشویق و ترغیب آنها به کتابخوانی، همزمان با هفته کتاب، به آنها کتاب هدیه کردیم.

کانون خواهران رهروان زینبی، حلقه وصل دانش آموزان با مسجد

شبانی زاده متاسفانه الگوی سنتی شرق، زن را محصور در کنج خانه کرده و بر این باور است که زن نمی تواند فعال اجتماعی باشد و الگوی غرب نیز به زن به چشم یک کالا نگاه می کند.

مدیر کانون تخصصی خواهران افزود: اما آنچه نگاه سوم می گوید این است که زن ابتدا نقش همسری و مادری آن پررنگ است و سپس با حفظ حیا، می تواند حضوری فعال در اجتماع داشته باشد و نمونه کامل در این نگاه، وجود با برکت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) در صدر اسلام است.  

وی هدف کانون های تخصصی خواهران را پررنگ کردن الگوی سوم زن در جامعه برشمرد و اظهار کرد: از بستر مسجد که بهترین و امن ترین پایگاه برای حضور زن است می توان این مهم را محقق کرد.

شبانی زاده تاکید کرد: حضور فعال و موثر زنان در مساجد معرف کارآمدی الگوی سوم زن مسلمان است.  

مدیر کانون تخصصی خواهران جوانی جمعیت و فرزندآوری را از ضروریات کشور دانست و عنوان کرد: کانون های تخصصی خواهران می توانند از ظرفیت مساجد برای تشویق و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری استفاده کنند.

کد خبر 1740672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha