جشن تولدهایی که بچه‌ها را دلبسته مسجد کرده است

کانون فرهنگی و هنری «ثارالله(ع)» در جوار مسجد آقاابراهیم شهرستان خوی با اجرای طرح‌های ابتکاری همچون برگزاری جشن تولد ماهانه ستاره‌ها و دایر کردن قرائت‌خانه، نوجوانان را دلبسته مسجد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مسجد از سال ها قبل مکانی مهم برای برگزاری جلسات و کارهای گروهی بوده است. امروز هم مسـجد می‌تواند در کانون تحولات اسلامی قرار بگیرد و باید نقطه تبلور و اوج شکوفایی احکام الهی و فرامین پیامبر(ص) باشند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دهه ۷۰ به منظور تربیت جوان مومن و مجاهد انقلابی تاسیس شدند. کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد آقا ابراهیم شهرستان خوی به بهانه های مختلف از برگزای تولد تا امانت کتاب در جذب نوجوانان موفق عمل کرده است.

یوسف ضیافتی، مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله شهرستان خوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بیش از ۳۵۰ نوجوان و جوان در کانون فرهنگی و هنری ثارالله خوی عضو هستند که در فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری حضور فعال دارند.

وی افزود: اجرای هیئت دانش‌آموزی را روزهای چهارشنبه بعداز نماز مغرب، اجرای هیات هفتگی پیشکسوتان پنجشنبه‌ها بعداز نماز، جلسه هفتگی دعای پرفیض ندبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده، مدیر حوزه علمیه نمازی و ولی نوروزی و با مداحی جواد طبقی روزهای زوج، بعد از نماز مغرب در مسجد آقا ابراهیم برگزار می شود. ضیافتی اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آیات تلاوت شده به روح مطهر شهدای مسجد روزهای سه شنبه، دعای توسل روزهای پنج شنبه، سالن فوتسال برای نوجوانان را از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد آقا ابراهیم شهرستان خوی عنوان کرد.

جشن تولدهایی که بچه‌ها را پابند مسجد کرده است

مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله خوی گفت: ما در این کانون برنامه خاصی جهت تشویق نوجوانان برای حضور در مسجد طراحی کردیم و آنهم برگزاری جشن تولدهای مسجدی است.

وی افزود: امروزه جوانان با دوستان خودشان برای گرفتن تولد بیرون میروند و علارغم مخارج اضافی، متاسفانه تولد سالمی هم برگزار نمی کنند.

ضیافتی گفت: تولدی که در مسجد برای آنها تدارک دیده می شود با استقبال ویژه و گرم خانواده ها رو به رو شد و با آذین بستن مسجد جشنی در خور مسجد برای آنها گرفته می‌شود.

جشن تولدهایی که بچه‌ها را پابند مسجد کرده است

وجود ۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه مسجد آقا ابراهیم

وی گفت: مخزن کتابخانه در حسینیه مسجد آقا ابراهیم به متراژ ۱۰۰ متر و سالن مطالعه به متراژ ۹۰ متر است و بیش از ۶ هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف علمی، مذهبی، داستان و آموزشی در اختیار اعضای کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد است.

ضیافتی ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه امروزه کتاب در خانواده ها کمرنگ شده و بیشتر نوجوانان به فضای مجازی روی آوردند، مساجد و دورهمی هایی که بهانه های مختلف در مسجدها برگزار می شود بهترین فرصت است که بتوان موضوع کتاب را در بین نوجوان ها نهادینه کرد.

جشن تولدهایی که بچه‌ها را پابند مسجد کرده است

جشن تولدهایی که بچه‌ها را پابند مسجد کرده است

فضای مطاله برای بانوان مسجدی وجود ندارد

مدیر کانون فرهنگی و هنری ثارالله خوی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه فضا کتابخانه کم است و در قرائت خانه مسجد فضایی برای بانوان نداریم که امیدواریم این مشکل بزودی رفع شود.

وی گفت: تمام کتاب‌های کتابخانه به شرط عضویت در کانون فرهنگی و هنری ثارالله در دسترس اعضای مسجدی است و شرایط عضویت برای دیگر اعضا در کتابخانه نیز در حال برنامه‌ریزی است که انشالله اعلام خواهد شد و با توجه به اینکه کتابخانه مسجد تازه تاسیس بوده ولی در ۹ دی نیز افتتاح رسمی خواهد شد.

ضیافتی افزود: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است و آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد شخصیتی آنان دارد.

گفتنی است؛ در استان آذربایجان غربی بیش از یک هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است.

کد خبر 1740831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha