اختصاص ۱۸ میلیارد ریال به حوزه ایثار و شهادت خراسان جنوبی

قناعت گفت: سرجمع یک درصد اعتبارات ۲۳ دستگاه اجرایی خراسان‌ جنوبی که می‌توانند در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند ۱۸ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۵ دی) در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه دینی و انقلابی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مسیر شهدا حرکت کردن و دغدغه داشتن مهم است و برای حفظ این فرهنگ باید کوشش کرد تا بتوانیم شفاعت شهدا را جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و شرایط موجود باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم، یادآور شد: اینکه اکنون رژیم غاصب اسرائیل در مقابل گروه مقاومت حماس، ناتوان مانده حاصل روحیه شهادت‌طلبی مردم غزه و فلسطین است زیرا از مرگ هراسی ندارند و از ملت ایران الگو گرفته‌اند.

قناعت در ادامه به مقامت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز صدور پیام نرم انقلاب اسلامی ایران موجب ایستادگی مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی شده لذا وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جدید تبیین کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان نباید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با کارهای عادی اداری ادغام کنند، افزود: داشتن نگاه معنوی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است و باید مدیران به این سمت حرکت کنند.

وی تأکید کرد: نگاه انقلابی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار است و در این راستا باید همه مدیران اهتمام ویژه داشته باشند.

قناعت در بخش دیگری از سخنانش چانه‌زنی برای جذب اعتبارات را از وظایف مدیران در سطح استان و کلان کشور دانست و افزود: جذب این اعتبارات نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد اما نباید برنامه‌ها معطل اعتبارات بماند.

استاندار خراسان جنوبی در رابطه با احداث مرکز فرهنگی در جنب گلزار شهدای مرکز استان عنوان کرد:  با توجه به اینکه نیروهای انقلابی و ارزشی بر فضای شورای شهر و شهرداری بیرجند حاکم است این موضوع قطعا حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدای غریب اسارت هم برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: در همین راستا نیاز است یک شهید استان به نام شهید مهدی تقی‌نیا که از روستای شیرخند زیرکوه شناسایی شده با جدیت معرفی شود.

قناعت با بیان اهمیت اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران در استان، گفت: در این زمینه اتفاقات خوبی در استان رخ داده است و انتظار می‌رود کمیته مربوطه با قوت این موضوع را دنبال کند چون قابل قبول و زیبنده استان و دولت نیست در جامعه ایثارگری فرد بیکار باشد.

استاندار در ادامه بیان کرد: اجرای فیبر نوری مرکز فرهنگی جنب گلزاری شهدای بیرجند جزو مصوبات است که باید دنبال شود وامیدواریم با توجه به تعامل بین مدیران، مصوبات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی شود.

وی در پایان افزود: سرجمع یک درصد اعتبارات ۲۳ دستگاه اجرایی استان که می‌توانند در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند ۱۸ میلیارد ریال است.

کد خبر 1741001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha