طرح کاشت درخت به یاد شهدای راسک در عنبرآباد اجرا شد

امروز با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولین شهرستان عنبرآباد، طرح کاشت نهال درخت به یاد شهدای راسک در پاسگاه انتظامی جهاد آباد اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولین این شهرستان، طرح کاشت نهال درخت به یاد شهدای راسک در پاسگاه انتظامی جهاد آباد اجرا شد.

حجت الاسلام حمید بامری در این مراسم، گفت: با توجه به فوایدی که درخت و درختکاری دارد باید این مهم در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به جنبه معنوی درختکاری به یاد شهدا، ابراز کرد: درخت و درختکاری در فرهنگ ادیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که دین اسلام بشر را به درختکاری و زراعت تشویق می کند.

وی بیان کرد: امیرالمومنین علی (ع) درخت نخل می کاشتند و وقف می کردند زیرا به فکر منافع عموم مردم بودند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه درختکاری برای حفظ طبیعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: اهمیتی که دین اسلام برای درخت و درختکاری قائل شده، استفاده بشر از طبیعت است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: هر کس درختکاری به یاد شهدا را فرهنگ‌سازی کند در واقع با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، فضای معنوی در جامعه ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: پیرو بودن و به یاد شهدا بودن و عمل به سیره آنها را باید در مسیر زندگی مورد توجه قرار داد و در مسیر شهدا قدم برداشت.

حجت الاسلام بامری درختکاری را صدقه جاریه برشمرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ درختی که می کارید هر کسی از این درخت استفاده کند برای شما صدقه جاریه است و دین اسلام تاکید بر کاشت درختان مثمر ثمر دارد.

کاشت درخت عمل به مسئولیت اجتماعی است
 

یزدان افشاری پور در آیین غرس ۱۱ اصله نهال درخت به یاد شهدای راسک، گفت: درخت و درختکاری و به طور کلی فضای سبز در ایجاد محیطی سالم، پاک و زیبا نقش مهمی دارد و ضرورت این‌ مهم هر روز بیش از پیش مشخص می‌شود.

فرماندار عنبرآباد با اشاره به اثرات مثبت درختکاری، خاطرنشان کرد: کاشت درخت به احیای جنگل‌ها، تلطیف هوا، کاهش اثر گازهای گلخانه‌ای، تولید اکسیژن و حفاظت از منابع آب و خاک کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه کاشت درخت در واقع عمل به مسئولیت اجتماعی افراد است، تصریح کرد: باید برای توسعه و تقویت فضای سبز شهری و بیرون از شهرها تلاش جدی کرد.

افشاری پور کاشت درخت به یاد شهدا را کار پسندیده ای برشمرد و بیان کرد: این مهم نشان می دهد که ما همواره به یاد شهدا هستیم.

فرماندار عنبرآباد عنوان کرد: آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است، ترویج فرهنگ پیروی از شهدا است و امیدواریم همه ما بتوانیم راه و مسلک شهدا را ادامه دهیم.

۱۱ اصله نهال درخت به یاد شهدای راسک غرس شد
 

فیروز بخت در این آئین، گفت: امروز شاهد اجرای طرح کاشت درخت به یاد و خاطره شهدای راسک هستیم که در این راستا ۱۱ اصله نهال درخت غرس می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد ابراز کرد: این طرح با همکاری منابع طبیعی شهرستان در پاسگاه انتظامی جهاد اجرا می شود.

وی یادآور شد: طرح کاشت درخت به یاد و خاطره شهدای راسک یک طرح سراسری است که در سطح کشور در حال اجرا می باشد.

کد خبر 1741089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha