دهمین جشنواره بین المللی درباره امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

دهمین جشنواره بین المللی درباره امام سجاد(ع) به مدت سه روز در ماه محرم الحرام از سوی آستان مقدس حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العتبه الحسینیه المقدسه، آستان مقدس حسینی  در تدارک برگزاری دهمین جشنواره بین المللی امام سجاد (ع) است و به تبیین زندگی، سیره، علوم و روش امام سجاد(ع) و پیام جاویدان وی در زمینه حقوق می‌پردازد.  

جمال الدین الشهرستانی، رئیس کمیته مقدماتی جشنواره «تراتیل سجادیه» در این باره گفت: دهمین جشنواره بین المللی امام سجاد (ع) ماه محرم الحرام برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با شعار «رویکرد اخلاقی و حقوق‌بشر در سیره امام سجاد(ع) و میراث ایشان) برگزار می‌شود و شامل برگزاری شب شعر، نشست‌های پژوهشی، نمایش تئاتر، مسابقه داستان کوتاه و نمایشگاهی از کتب علمی و آثار تاریخی و ادبی به ویژه صحیفه سجادیه است.

رئیس کمیته مقدماتی جشنواره «تراتیل سجادیه» در ادامه تاکید کرد: پژوهش‌ها در چند محور شامل اخلاق روشمند، رویکرد اخلاقی در سیره و میراث امام سجاد (ع)، مبانی اخلاق عبادی برای خودسازی در سیره و میراث امام سجاد(ع)، عوامل اخلاقی و تأثیر آنها در ساخت خانواده براساس اصول امام سجاد (ع)، مقایسه اصول اخلاقی در رویکرد امام سجاد(ع) با اصول قوانین وضعی، مبانی اخلاقی، کسب معاش و زندگی مشترک از دیدگاه امام سجاد(ع) می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت جشنواره به مدت ۳ روز متوالی ادامه دارد و اجرای نمایش تئاتر در محدوده بین الحرمین به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

الشهرستانی در ادامه گفت:  آستان مقدس حسینی آماده چاپ هر کتابی که به سیره امام سجاد علیه السلام و میراث آن حضرت می پردازد، است.

کد خبر 1741158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha