رسانه‌های غربی، عبری و عربی در حال برجسته کردن کلید واژه تحریم انتخابات هستند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: امروز رسانه‌های غربی، عبری و عربی در حال برجسته کردن کلید واژه تحریم انتخابات هستند و متاسفانه عده‌ای از عناصر داخلی شان این واژه‌ها بازنشر می‌شود پس باید مراقب باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۸ دی ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد با اشاره به سیره تربیتی حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از روش‌ های تربیتی آن حضرت، تنظیم شخصیت است.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه در قرآن کریم یک شخصیت متصل و یک شخصیت منفصل داریم، ابراز کرد: حضرت زهرا (س) و فرزندانشان به کسی که می خواهد شخصیتش رشد کند، آموختند باید معرفت، تقوا و مجاهدت را در وجودش تقویت کند.

وی بیان کرد: برخی از انسان‌ها با شخصیت منفصل رشد می‌کنند یعنی تمام ارزش شان به یک دست لباسی است که می پوشند، برخی افراد گمان می‌کنند که اگر لباس، خودرو و خانه مجلل نداشته باشند، فاقد ارزش هستند،

حجت الاسلام بامری ادامه داد: متاسفانه امروز مدل ماشین، موبایل، متراژ خانه، پست و مقام برای عده‌ای معیار ارزش و شخصیت شده است، در حالی که در فرهنگ اهل بیت (ع) عوامل مادی و امکانات ظاهری عامل ارزشمند بودن شخصیتی انسان نیست.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: حضرت زهرا (س) خواستند شخصیت ما تنظیم شود یعنی اگر تمام دنیا را به ما دادند مغرور نشویم و اگر تمام دنیا را از ما گرفتن غمگین نشویم.

وی عنوان کرد: بسیاری از شهدای ما مثل حاج قاسم سردار، سپهبد و صاحب مقام شدند اما خودشان را گم نکردند همواره ‌در مقابل مردم متواضع بودند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، خاطرنشان کرد: یکی از درخشان‌ ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان، منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: دنیای امروز اگر می‌خواهد جایگاه، مقام و ارزش زن را بداند باید
ناب‌ ترین نظریه‌ها درباره زن را از بیان گفتمان پرداز انقلاب اسلامی یعنی رهبر حکیم آن بشنوند.

وی اضافه کرد: دنیای امروز با اصلاح نگاه خود نسبت به زن در گام اول به ظلم تاریخی و فرعونی نظام استکباری بر ریحانه های خلقت پایان داده و زن را نجات دهند و در گام دوم به برکت نجات زن و احیای محور حیات، یعنی خانواده خود را از انحطاط و فرو پاشیدگی نجات دهند.

حجت الاسلام بامری از برنامه‌های محوری نظام استکباری را حیا زدایی، عفت ستیزی و رواج ول انگاری اخلاقی و جنسی دانست و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان فرمودند؛ رویکرد تمدن غربی در موضوع حیاتی و مهم زن در دو عامل سود جویی و لذت جویی  خلاصه شده است.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی معرفت، دانش، عبادت، زهد، خانه داری، جهاد، شهامت و تمام امتیازات و خصوصیات یک انسان والا و معصوم را با خود دارند.

وی تاکید کرد: امروز مأموریت مهمی داریم و باید عناصر معرفتی و اخلاقی که نسل جوان نیاز دارد را در وجود حضرت زهرا (س) احصاء و به آنها معرفی کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی، عنوان کرد: ۹ دی سالروز انهدام میدانی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه عنبرآباد ۹ دی را یوم الله خواند و گفت: ۹ دی قبل از این که یک شعار باشد باید از جنس شعور، تبیین و بصیرت افزایی باشد.

وی تصریح کرد: به برکت ۹ دی بسیاری از معارف انقلاب اسلامی بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب اسلامی  و گذشته برخی از افراد و چهره‌ها آشنا شدند.

حجت الاسلام بامری ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: شاید عده ای سعی در منحرف کردن و به فراموشی سپردن حماسه ۹ دی را دارند باید نگذاریم ۹ دی از یادمان ببرند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به در پیش بودن چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، ابراز کرد: امسال سالگرد سردار دلها با اتفاقات مهمی همچون نبرد قهرمانانه ملت فلسطین و جبهه مقاومت، رزم هوشمندانه حزب الله لبنان، مبارزه دلاورانه و جوانمردانه انصارالله یمن، آماده باش شجاعانه جبهه های مقاومت در حال ایجاد تحولی بنیادین در وضعیت نبرد تاریخی حق علیه باطل است، مصادف شده است.

وی ادامه داد: به مبارکی این همزمانی شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم شهید القدس برگزیده شد، همان تعبیری که رهبر ارشد حماس در تشیع جنازه شهید سلیمانی به کار برد.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: به کار بردن عنوان شهید القدس از سوی رهبر ارشد حماس گویای این حقیقت است که پیروزی‌های نیروهای مقاومت مرهون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب این مرد بزرگ دست فلسطینی‌ها را پر کرد و به آنها جرات و توان مبارزه داد همه ما مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم این را نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تردید حاج قاسم، شهید راه قدس است، اظهار کرد: در ورای تمام آن بیابان گردی‌ها از این جبهه به آن جبهه رفتن‌ها و خون دل خوردن‌ها هدفی جزء آزادی قدس شریف نبوده و در واقع دفاع از حرم و نبرد با گروه‌های تکفیری در شامات و عتبات هم حلقه‌ای از زنجیره مقدس طریق  القدس بود.

حجت الاسلام بامری با اشاره به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: کارکرد انتخابات در مهار مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی است، هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد، هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است  که در مواجهه با مخاطراتی از این قبیل، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه در کلام امام جامعه حل مشکلات کشور به قانونگذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با این تعبیر انتخابات مشارکتی و رقابتی به عنوان وجه شاخص دموکراسی، ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری، هم در سطح مجلس شورا و هم در سطح مجلس خبرگان است.

وی با بیان اینکه تا موعد برگزاری انتخابات ۲ماه باقی است، ابراز کرد: در این فاصله تمام مسئولان، صاحب منصبان و متنفذانی که می‌توانند و وظیفه قانونی دارند باید اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در انتخابات تامین و تشدید کنند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که این اقدامات و فعالیت‌ها برای تحقق اصول چهارگانه انتخابات باید ملموس شود، تاکید کرد: همه باید انتخاباتی پرشور تلاش کنیم و در حین حال مراقب ترفندهای استکبار رسانه‌ای برای مشارکت حداقلی  باشیم.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: امروز رسانه‌های غربی، عبری و عربی در حال برجسته کردن کلید واژه تحریم انتخابات هستند و متاسفانه عده‌ای از عناصر داخلی شان این واژه‌ها بازنشر می‌شود پس باید مراقب باشیم.

وی اظهار کرد: دشمن برای هراس‌ افکنی از به قدرت رسیدن نیروهای انقلابی و القای تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهای انقلابی تلاش می‌کند و دست و پا می‌زند باید مراقب بود و با ترفندهای دشمن مقابله کرد.

حجت الاسلام بامری خطاب به کاندیدای انقلابی، گفت:
از ورود به واکنش‌های عصبی و پاسخگویی‌های فرصت سوز بر حذر باشید و به شدت دوری کنید فرافکنی‌ها و ترفندها را کاندیداها با متانت و اخلاق پاسخ دهند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به تعرفه‌های زمستانی برق، عنوان کرد: در فصل زمستان تخفیفات تابستانی برداشته می‌شود بنابراین به مدیریت در مصرف توجه جدی شود تا هم ان شاء الله در مصرف انرژی صرفه‌ جویی شود تا منابع انرژی و برق پایداری داشته باشیم، و هم مردم متحمل پرداختن هزینه‌های سنگین نشوند.

کد خبر 1741385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha