نهم دی در برابر حرکت‌های مذبوحانه و غیر انسانی فتنه‌گران به وجود آمد

امام جمعه مارگون 9 دی ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» را یادآور شد و گفت: روز نهم دی در برابر حرکت‌های مذبوحانه و غیر انسانی فتنه‌گران در سال ۸۸ به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به آثار عمل انسان در زمین و آسمان اختصاص داد و اظهار کرد: قرآن کریم حدود دو هزار آیه از زندگی پیامبران، امت‌ها و اقوام گذشته را بیان می‌نماید تا مردم به ویژه مسلمانان با خواندن قرآن، دقت و تفکر در معانی آن، عوامل رشد گذشتگان را در زندگی به کار گیرند و علل سقوط پیشینیان را پیش روی خود قرار دهند و اجازه ندهند آن حوادث تکرار شوند.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: از آیات متعدد قرآن کریم و احادیث استفاده می‌شود که مجموعه هستی، شامل: آسمان، زمین و تمام کرات مانند یک بدن است، به طوری که نقص و آسیب یک عضو سایرین را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای مثال اگر در گوشه‌ای از بدن انسان عفونتی ایجاد شود در صورت عدم درمان این عفونت، می‌تواند به دستگاه‌های حیاتی بدن مانند قلب، مغز و ریه نفوذ و آنها را هم دچار آسیب نماید.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: به بیان دیگر کار خیر و عبادت هر فردی در نظام هستی اثر دارد، منشا نزول خیر و برکات می‌شود و در مقابل، گناه و معصیت مانند شراب‌خواری، موسیقی و ترانه و رابطه نامشروع زن و مرد باعث قطع باران و نزول عذاب الهی مانند سیل، طوفان، زلزله و به وجود آمدن انواع امراض روحی و جسمی می‌شود.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون بیان کرد:با تلاوت دقیق آیات و تفکر در آنها پی می‌بریم پیام قرآن کریم به بشر در سراسر گیتی آن است که «ای بشر! اگر می‌خواهی هستی، آسمان و زمین بر وفق مرادت باشد، زندگی به کامت گوارا گردد و دچار نکبت و بدبختی نگردی، تحت فرمان خدا باش و اگر راه گناه، عصیان و فساد را پیشه خود ساخته‌ای، منتظر انواع بلاها و مصائب باش». 

وی یادآور شد: بعضی‌ها می‌گویند گناه و فساد منشا قطع برکات الهی و عذاب‌های متعدد می‌شود، چرا در کشورهای غربی و غیره علیرغم اینکه فساد زیاد است، اما از زندگی مرفه ای برخوردار هستند؟.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: انسان وقتی ظاهر زندگی مردم این جوامع را می‌بیند، مرفه به نظر می‌رسند اما وقتی به زندگی آنها نزدیک می‌شود، مشکلات اجتماعی فروپاشی خانواده، امراض روانی طلاق، ناامنی، بیماری‌های جسمی مانند ایدز و امثال این‌ها به چشم زیاد می‌خورد.

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: طوفان‌های شدید، برف‌های سنگین، زلزله‌های مخرب که در این کشورها روی می‌دهد نشانه عذاب الهی است، اما گوش شنوا و عبرت گیرنده کم است. 

وی اظهار کرد: خداوند متعال در سوره اعراف آیه ۹۶ می فرماید: «اگر مردمی که در این آبادی‌ها و نقاط دیگر روی زمین زندگی داشته و دارند، به جای طغیان، سرکشی و تکذیب آیات پروردگار و ظلم و فساد ایمان می‌آوردند و در پرتو آن تقوا و پرهیزکاری می‌کردند، نه تنها مورد خشم پروردگار و مجازات الهی واقع نمی‌شدند، بلکه درهای برکات آسمان و زمین را به روی آنها می‌گشودیم».

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: حضرت هود به قومش فرمود: «ای قوم من! از پروردگارتان طلب آمرزش کنید سپس به سوی او بازگردید، تا باران آسمان را پی در پی بر شما بفرستد و نیرویی بر نیرویتان بیفزاید و گنهکارانه روی از حق برنتابید».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: خداوند متعال منشا نابودی ملت‌ها را در قرآن بیان کرد و در سوره انعام آیه ششم فرمود : «آیا ندیدید چه تعداد از اقوام پیشین را هلاک کردیم؟ امتی که از شما نیرومندتر بودند قدرت‌هایی به آنها داده بودیم که به شما ندادیم، باران‌های پی در پی برای آنها فرستادیم و از زیر آبادی‌ها نهرها را جاری ساختیم، اما هنگامی که سرکشی و طغیان کرده‌اند آنها را به خاطر گناهانشان نابود کردیم و جمعیت دیگری بعد از آنها پدید آوردیم».

وی خاطرنشان کرد: قوم لوط دچار همجنس گرایی شدند و پیامبرشان هرچه تلاش کرد آنها را از این گناه زشت منع کند، موفق نشد. تا جایی که برخی از نزدیکان این پیغمبر خدا اخبار سری را به دشمنان می‌دادند و اسرار او را فاش می‌نمودند.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: در چنین فضایی خداوند قادر آن مردم را گرفتار عذاب شدیدی نمود، به گونه‌ای که شهر لوط در اثر زلزله زیر و رو شد و فقط تعدادی از انسان‌های خوب به همراه این پیغمبر نجات یافتند و سایر افراد را خداوند متعال نابود ساخت.
خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: باید توجه کنیم که عواقب گناه در جامعه نابودی جامعه و ملت‌ها خواهد بود و آثار گناه و فساد قطعاً در نظام هستی اثرگذار است.

امام جمعه شهرستان مارگون به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از زنان و دختران در هفته گذشته که مسائلی را در رابطه با جایگاه عظیم زن بیان کردند اشاره کرد و گفت: معظم له فرمود «امروز در دنیا دو رویکرد در همه‌ی این زمینه‌ها وجود دارد؛ یک رویکردی رویکرد رایج متداول غربی است که در کشورهای غیر غربی هم رواج پیدا کرده، در همه‌ی زمینه‌هایی که ذکر کردم. یک رویکرد هم رویکرد اسلامی است، این دو در مقابل هم قرار دارند، منتها یک نکته‌ای وجود دارد که این نکته به نظر من نکته‌ی قابل توجهی است و آن، این است که نظام فرهنگی و تمدّنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار می کند».

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمود «بانوان جامعه‌مان سعی کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی و هم در حکمت و دانش از حضرت فاطمه زهرا سلام‌ اللّه‌ علیها الگوبرداری کنند».

حجت الاسلام خواجه پور گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار شد، فرمود: «در ارزش های انسانی، جنسیت نقش ندارد، اگر زن خانه‌دار یا زن شاغل هستید باید به فکر جامعه باشید».

امام جمعه شهرستان مارگون  گفت: باید بدانیم بهترین اسوه و الگوی زنان و دختران حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید با تاسی از آن حضرت، بتوانیم سعادت مندی را در دنیا و آخرت برای خودمان رقم بزنیم.

وی گفت:همان طور که آثار اعمال خوب انسان در نظام هستی تاثیرات بسیار خوبی در جامعه و زندگی دارد، باید توجه کنیم که رفتارهای درست ایمان‌های درونی نه فقط به زندگی آسایش و لذت می‌بخشد و انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند بلکه یکی از مسائلی که باعث بالندگی و پیشرفت جامعه می‌شود، همین ایمان به خدا و اهل البیت و پیروی از قرآن است.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم شهادت یکی از سرداران و همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار سید رضی موسوی را تبریک و تسلیت گفت و افزود: این شهید عزیز سال‌ها در کنار سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت ایران و منطقه در مقابل تروریست‌ها، دلیرانه مبارزه کرد و سال‌های زیادی در سوریه ماند تا ریشه داعش و ترورسیم برای همیشه خشکانده شود. 

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: ما از نیروهای امنیتی و سپاه دلیر می خواهیم همان طور که پایگاه‌های عین الاسد آمریکا را در هنگام دفن حاج قاسم سلیمانی مورد هدف قرار دادید، پایگاه‌های دیگرشان را هم در پاسخ شهادت سید رضی موسوی مورد هدف قرار دهید و انتقام سختی از آنها بگیرید.

وی 9 دی ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» را یادآور شد و گفت: روز نهم دی در برابر حرکت‌های مذبوحانه و غیر انسانی فتنه‌گران در سال ۸۸ به وجود آمد.
حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: ملت سرافراز ایران اسلامی تاکنون به فتنه‌گران و معاندان این نظام نشان دادند که اگر کسی بخواهد به این ملت و نظام توهین، خیانت و دست درازی کند حادثه نهم دی را تکرار خواهیم کرد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ادامه داد: طلحه و زبیر از پیش قدمان در اسلام بودند که طلحه در جنگ احد، خندق و ... حضور فعال داشت و با این سوابق درخشان، سرانجام در برابر امام حق امام علی علیه السلام ایستاد، شورشی به پا کرد و در آتشی که خود برافروخت سوخت. 

وی ادامه داد: زبیر سیف الاسلام و چهارمین یا پنجمین کسی بود که مسلمان شده و به هنگام اسلام آوردن، طبق برخی روایت ها سن وی بین ۱۲ یا ۱۶ سال و از علاقه مندان و شیفتگان مولا علی علیه السلام تا ابتدای خلافت آن بزرگوار بود .

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه زبیر از جمله وفاداران به حضرت علی علیه السلام بود، اظهار کرد: زبیر سوابق درخشانی داشت، اما فریب دنیا را خورد و فتنه جنگ جمل را به پا کرد و در همین فتنه هم کشته شد.

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: پایمردی در صراط مستقیم مهم است نه اصل ورود در آن و این سخن حقی است که انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن.
وی بیان کرد: در فتنه ۸۸ عده‌ای تلاش می‌کردند جای حق و باطل را عوض، مردم را نسبت به نظام ولایی بدبین کنند و آنها را از آمدن پای صندوق‌های اخذ رای ناامید و دلسرد کنند. 

حجت الاسلام خواجه پور افزود: آنها با شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» به خیابان‌ها ریختند و به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اهانت کردند و به امامین انقلاب توهین و افترا بستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون ابراز داشت: عده‌ای در پازل فتنه‌گران قرار گرفتند و علیه این نظام و ولایت شعار دادند و این امید را داشتند که با این گونه تهیج ها و تحریک‌ها می‌توانند مردم را از اهداف و آرمان‌هایشان به عقب برانند،اما کور خواندند. 

وی ملت ایران با سلاح بصیرت به میدان آمدند و وقتی دیدند فتنه‌گران به عقاید، آرمان‌ها و ولایت توهین و اهانت می‌کنند، روز ۹ دی را به وجود آوردند و علیه فتنه‌گران شعار دادند و آنها را برای همیشه از صحنه روزگار اخراج کردند . 

حجت الاسلام خواجه پور تصریح کرد: این نظام و انقلابی که به وجود آمد و برای آن خون های بسیاری ریخته شده، مقدس بوده و کسی که بخواهد به این نظام مقدس توهین، تعرض و تجاوز کند، قطعاً با انتقامی سخت و شکستی مفتضحانه روبرو خواهد شد. 

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: همه ما فردا باید با عشق و علاقه به آرمان‌های شهدا، عشق و علاقه به ولایت مطلقه فقیه و با عشق و علاقه به حاج قاسم سلیمانی عزیز به میدان بیاییم و خشم و انزجار قلبی و درونی خود را نسبت به جبهه استکبار و ایادی آن متبلور و مثل همیشه مشتی محکم به دهان یاوه‌گویان و مستکبران عالم و فتنه‌گران بزنیم .

وی در فراز دیگری از خطبه ها، سیزدهم دی، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت باسعادت حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: یکی از عواملی که حاج قاسم سلیمانی عزیز به درجه رفیع شهادت نائل شده، ایمان، اخلاص، شجاعت، ایثار و از خود گذشتگی او بود و خدا خواست اخلاص او را تایید کند، اخلاص او را با شهادت تایید کرد.

کد خبر 1741388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha