۹ دی شاخص و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رادمردی از ۹ دی به عنوان شاخص و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: همه باید در ۹ دی از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم و درس‌ها و عبرت‌های آن هشت ماه را مرور کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه های نماز جمعه ۸ دی گفت: ۹ دی یادآور مظلومانی است که در دوران فتنه در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت جانی و آبرویی رسیدند.

امام جمعه ماهدشت افزود: ۹ دی یک شاخص است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی؛ از این رو بعید نیست که دشمنانی داشته باشد. کسانی که تلاش در از یاد بردن آن دارند و کسانی که سعی بر منحرف کردن آن. حتی برخی فتنه را جور دیگر معنا کردند. از اینجاست که باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود. گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

به گفته وی، همه باید در ۹ دی از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم و درس‌ها و عبرت‌های آن هشت ماه را مرور کنیم. قدردان رهبری عزیز باشیم که کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رهنمون شد. توطئه‌های دشمن را بازگوییم و نقشه‌هایش را بر اساس تحلیل، پیش‌بینی کنیم. باید روایت صحیح را ارائه کرد تا دشمنان و منافقان روایت پر از دروغ خودشان را مطرح نکنند. در بعد روز عاشورا و حتی قبل آن برای اینکه جبهه یزید را پر کنند چه تهمت هایی به امام حسین علیه السلام زدند و بعد عاشورا هم چند برابر آن اقدام کردند که بر جنایت خودشان سرپوش بگذارند، شاعر واقعا درست و بر طبق واقعیت سروده است که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) نبود، صف آرایی امام حسین علیه السلام مقابل یزید راخواستند جوری دیگر مطرح کنند اما تبیین حضرت زینب سلام الله علیها نگذاشت دشمن بهره ای ببرد.

وی تصریح کرد: الان هم همان است جریان ۹ دی را الان هم برخی خدشه میکنند و انگیس وار و مکارانه جهت آن مسئله را به سمت نگاه های سطحی می برند، لذاست که بیان می شود ۹ دی ماه یک خط کش است البته ممکن است که نه حتما عده غفلتا حرف هایی را می زنند که بخاطر کم کاری ها در زمینه تبیین این مسئله است که برنامه های خوبی در سطح مساجد برنامه ریزی شده که مردم عزیز ان شاءالله بهره مند خواهند شد. اینکه عرض میکنیم اگر ما نتوانیم یعنی جریان انقلاب نتواند روایت درستی ارائه دهد، دیگران روایت مدنظر خودشان را ارائه خواهند داد، الان هم می بینید کسی که خودش از همین مسیر انتخابات آمده و ۸ سال با انصارش براساس تفکرات معلوم الحال که ثمره اش ۲۰۳۰ و برجام و ضررهای اقتصادی بخاطر ریل گذاری اشتباه و موارد بسیار دیگر بوده، دارد حرف هایی را می زند که اصل جریان زیر سوال برود؛ لذا حضرت آقا در دیدار با مردم عزیز کرمان و خوزستان بر خلاف کسانی‌که مرادشان از انتخابات در جمهوری اسلامی، صرفا نمایش صندوقی برای رأی ریختن است و اساسا حق انتخاب مردم را از جنس تزئین و زینت می‌دانند، فوائد مشهود و عینی انتخابات را بیان کردند، از جمله زمینه سازی برای تحول و جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج و ناامنی، فرمودند یکی از کارکرد های انتخابات این است که جلوی اینها را می گیرد و این هم با خواست مردم از طریق انتخابات رخ می دهد فلذا موضوع مهم است که مردم عزیز  نسبت به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید اهتمام جدی داشته باشند.  

شهدای دیماه ما جریان ساز هستند در جهت علمی و بصیرتی و جهاد و مقاومت مانند شهید عزیزمان کاظمی آشتیانی که یک دانشمند نستوه و شایسته ایران اسلامی بود که حضرت آقا در بیانی فرمودند : بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود. مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.

از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟»

 از شخصیت هایی که در راستای بصیرت افزایی بسیار موثر بودند و هم بلحاظ اخلاقی و هم بلحاظ اندیشه ای تاثیرگذار بودند حضرت علامه مصباح یزدی ره بود با همه ی سختی ها و ترور شخصیتی که برخی جناح ها داشتند با مظلومیت هم زندگی را سپری کرد اما مظلومی که از حق نمیگذشت و حرف حق را می زد و پای آن حرف حق هم می ایستاد و همچنین شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که یکی دیگر از شخصیت های جریان ساز دی ماه است، حرکت او، اقدام او، در میدان بودن او، در جایی که باید باشد، بود تبعیت محض او از ولایت، همین نکات بود که او را خاص کرده بود و اخلاص و معنویت او، اگر برای جوانانمان دنبال الگو هستیم و آن هم الگویی که نائب الامام، امام خامنه ای عزیز دلبسته آنها بود که در بیاناتشان می توان جستجو کرد همین سه شخصیت بزرگ هستند، که ما باید توجه داشته باشیم.

امام جمعه ماهدشت افزود: خب در روزهای اخیر یک اقدام تروریستی دیگر را رژیم منحوس صهیونیستی مرتکب شد و آن ترور سردار رشید اسلام سید رضی موسوی بود که این افراد گمنام و مخلص که البته در آسمان معروفند و در زمین گمنام، بعد شهادتشان معرفی می شوند و مشخص می شود که چه کارهای بزرگی را انجام داده اند و واقعا ما امنیت مان را مدیون این سلحشوران هستیم. انتقام شهادت این دلیرمردان حداقل کاری است که باید انجام داد، ترور دانشمندان هسته‌ای، شهید فخری زاده، شهید سلیمانی. ابو مهدی و یارانشان و شهدای ترور سوریه مانند شهید سید رضی موسوی همه اش بدست اسراییل بوده، باید پاسخ بازدارنده باشد  

وی خاطرنشان کرد: یک نکته پایانی هم عرض کنم که البته حرف زیاد داریم در این حوزه، آن یک نکته اینست که برنامه اقدام جهادکشاورزی برای ماهدشت چیست؟ با این همه ظرفیت که وجود دارد بلحاظ زمین و آب تصفیه برای کشاورزی، برنامه ی امسال تان چه بود؟ برنامه برای سال آینده و سالهای آینده چیست؟ برای حل مشکلات کشاورزان این منطقه چه اقدامی انجام شده؟ و سوالات دیگر که ما همین جا اعلام می کنیم، مصلی در اختیار شما، بیایید در جمع کشاورزان عزیز، تشریح کنید و برنامه ها را ارائه دهید و به مشکلات رسیدگی کنید.

کد خبر 1741403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha