مردم بصیر ایران هیچ‌گاه رذالت و بی‌شرمی فتنه‌گران را فراموش نخواهند کرد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: مردم بصیر ایران هیچ گاه رذالت و بی شرمی فتنه گران در قضایای مربوط به سال 88 و بعد از آن را به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت گفت: پس از تلخی چندین ماهه فتنه سال 88 آنچه باعث خرسندی ولی فقیه و امت ولایت مدار ما شد، شکوه حماسه نهم دی ماه بود که بساط فتنه گران را تا حدود زیادی برچید.

وی افزود: فتنه ۸۸ و اغتشاشات و ناآرامی های خیابانی در آن سال با وجود وسعت و دامنه گسترده اش با الطاف الهی و هدایت ها و روشنگری های حکیمانه مقام معظم رهبری در عرصه بصیرت افزایی و تاکید بر قانونگرایی خاموش شد و آحاد ملت ما در این آزمون سربلند بیرون آمدند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: حماسه‌ نهم دی بیش از هر چیز دیگری نشانگر پیوند عمیق مردم با ولایت و نظام اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یکی از ایام الله ماندگار شد.

وی بیان داشت: ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی هیچ گاه رذالت و بی شرمی فتنه گران به خصوص سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آن ها را فراموش نخواهد کرد و این روز فرصت خوبی است برای تعمیق بصیرت و آگاهی در بین مردم به ویژه نسل جدیدی که تحت تأثیر القائات رسانه ای و فضای مجازی است.


لازم به ذکر است حماسه ۹ دی، حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ش در حمایت از جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ بود.پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ش، و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند. در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت، لذا در پاسخ به این اغشاش‌ها و هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.خاموشی فتنه ۸۸، حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه می‌توان برشمرد.

کد خبر 1741449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha