۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی در خراسان جنوبی احیا شد

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد استقرار دولت سیزدهم گروه نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت و نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شد، گفت: از سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان احیا و فعال‌ سازی و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز یک شنبه (۱۰ دی) در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها و گازرسانی در سطح استان هستیم.


استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ملی بیش از هشت هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.


وی با اشاره به اینکه ساخت راه‌ آهن خراسان جنوبی برای اتصال مرکز استان به ریل سراسری، افزود: طول خط راه‌ آهن ۹۹۱ کیلومتر است که ۴۳۲ کیلومتر در ۱۵ قطعه در استان است که برخی قطعه‌ها فعال و مابقی هم فعال خواهد شد و مشکل تأمین مالی آن هم با موافقت مقام معظم رهبری از محل تهاتر نفتی در حال انجام است.


قناعت در ادامه گفت: انتقال آب دریای عمان به استان خراسان جنوبی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود.


وی با اشاره به افتتاح پست ۱۳۲ کیلومتر و احداث جاده‌های مواصلاتی در استان، عنوان کرد: همچنین خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های برتر است.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور به استان و دیدار با مردم درمیان خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به درمیان، ائمه جمعه شیعه و سنی یکی از دغدغه‌های جدی مردم شهر اسدیه را راه‌اندازی مجدد این کارخانه عنوان کردند.


قناعت در ادامه گفت: کارخانه قند قهستان در شهر اسدیه نیز در روزهای گذشته پس از یک دهه تعطیلی مجدد راه‌اندازی و دستور رئیس جمهور در جمع مردم این شهرستان محقق شد.


وی با بیان اینکه بعد استقرار دولت سیزدهم گروه نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت و نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اقدام شد و از سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان احیا و فعال‌ سازی و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است،  گفت: فضای همدلی و هم‌افزایی خوبی در استان و دولت سیزدهم فراهم است و این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1741684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha